Architektura MuratorWydarzeniaProjektowanie wszędzie. 40-lecie Wydziału Wzornictwa

Projektowanie wszędzie. 40-lecie Wydziału Wzornictwa

Czas podsumować kilku dekad projektowej działalności: Wydział Wzornictwa ASP w Warszawie zaprasza na jubileuszowy cykl wydarzeń.

Projektowanie wszędzie. 40-lecie Wydziału Wzornictwa

Główne wydarzenie to wystawa Projektowanie wszędzie, które przedstawi dorobek projektowy absolwentów i wykładowców Wydziału Wzornictwa. Ekspozycja obejmie kilka dekad materiału, od klasyków polskiego wzornictwa, takich jak Syrena Sport Cezarego Nawrota, po projekty, które wrosły w polski krajobraz, takich jak Miejski System Informacji dla Warszawy autorstwa Towarzystwa Projektowego.

Program obejmie także dwie inne wystawy. Miejsce artysty w Galerii Kordegarda przybliży prace malarzy i rzeźbiarzy, którzy związali się z Wydziałem przez swoją działalność pedagogiczną. Tytuł odnosi się do „miejsca artysty” nie tylko w kontekście uczelni, wydziału, ale w kontekście sztuk wizualnych, sztuki, edukacji artystycznej. Przestrzeń niewysłowiona w Zachęcie skupi się na trzech wybitnych twórcach związanych z uczelnią: Jerzy Sołtan, Lech Tomaszewski i Andrzej J. Wróblewski mieli wielki wpływ na kształtowanie się powstającego wówczas zawodu projektanta przemysłowego. Ich działalność znalazła się na styku trzech dziedzin: sztuki, architektury i projektowania.

Ostatnie wydarzenie to konferencja Fair Design. Międzynarodowe spotkanie w swojej drugiej edycji skupi się na haśle "nadmiar" - służącego jako punkt wyjściowy do refleksji nad kondycją współczesnego człowieka oraz sposobem, w jaki projektanci konfrontują się z otaczającym nas natłokiem przedmiotów i informacji.

Najlepsze dyplomy według SAW Stowarzyszenie Architektów Wnętrz zaprasza na wystawę najlepszych prac dyplomowych obronionych w roku akademickim 2018/2019 na Wydziale Architektury Wnętrz warszawskiej ASP. Wernisaż 18 listopada w siedzibie SARP.
Fair Design. Konferencja Jaka jest odpowiedzialność projektantów w czasach wszechobecnego nadmiaru? W dniach 18-19 to będzie główny temat dyskusji na warszawskim ASP. Udział wezmą naukowcy z Royal College of Art i École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs.
Wydział Rzeźby ASP w Warszawie Budynek oddaje charakter malowniczo narastającej, drobnoskalowej miejskiej tkanki, kreując jednocześnie nieformalny artystyczny nastrój, niezbędny do kształcenia młodych adeptów sztuki – o nawiązaniu do historycznej, warszawskiej architektury przemysłowej, a jednocześnie znanych współczesnych realizacji japońskiej czy szwajcarskiej proweniencji piszą Maciej Miłobędzki i Grzegorz Stiasny.
Artystyczny nastrój i tożsamość miasta – o Wydziale Rzeźby warszawskiej ASP Grzegorz Stiasny Nowy budynek poprzez uskoki bryły i zmienne skosy dachów zdaje się składać z szeregu posklejanych ze sobą wiat i oficyn, choć jego wewnętrzna organizacja jest prosta. Takie uformowanie kubatury odpowiada historycznemu, dość przypadkowo kształtowanemu charakterowi przemysłowego dziedzictwa Warszawy i zdaje się dobrze kreować nieformalny artystyczny nastrój, niezbędny do nauczania młodych adeptów sztuki – pisze Grzegorz Stiasny.
Dopełnienie krajobrazu – o Wydziale Rzeźby warszawskiej ASP Maciej Miłobędzki Budynek wydaje się niezwykle naturalnym dopełnieniem istniejącego architektonicznego krajobrazu, jego specyficznej materii, morfologii zabudowy i nastroju. Zapewne za kilka lat, gdy elewacje licowane drewnem pokryje patyna, stanie się trudnym do wyodrębnienia elementem zespołu – pisze Maciej Miłobędzki.
Pionierski projekt – o koncepcji Wydziału Rzeźby warszawskiej ASP Wojciech Gawinowski Przystępując do konkursu na projekt obiektu, zdecydowaliśmy się na użycie mało jeszcze wówczas rozpowszechnionej technologii BIM. W toku dalszych prac uznaliśmy, że również wszystkie projekty branżowe powinny powstać w BIM. Możliwość wykorzystania pełnego modelu 3D bardzo ułatwiła nam wprowadzanie szybkich korekt i zmian również na budowie, co przy skomplikowanej bryle obiektu, którego konstrukcja jest całkowicie betonowa, było nieocenione – pisze współautor budynku Wojciech Gawinowski.