Architektura MuratorWydarzeniaStrategia transportowa Warszawy

Strategia transportowa Warszawy

Znajdziemy tam informacje nie tylko o budowie II linii metra czy mostu Północnego, ale także o tym jak może rozwijać się sieć ścieżek rowerowych czy komunikacji szynowej. Mieszkańcy mogą też sfotografować się „Autobusie” Edwarda Dwurnika. WIDEO!!

23 czerwca – 14 lipca 2010
Galeria Plenerowa
ul. Traugutta przy Krakowskim Przedmieściu / Warszawa

W galerii plenerowej na ulicy Traugutta przy Krakowskim Przedmieściu, do 14 lipca można oglądać wystawę przedstawiającą „Strategię transportową m.st. Warszawy”. Potem wędrująca ekspozycja zagości w poszczególnych dzielnicach stolicy (po dwie dzielnice równocześnie).

Realizując uchwałę z dnia 9 lipca 2009 r. Nr LVIII/1749/2009 Rady Miasta Stołecznego Warszawy, przyjmującą „Strategię zrównoważonego rozwoju systemu transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne”, Biuro Drogownictwa i Komunikacji we współpracy z Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy przygotowało wystawę, która zaprezentuje realizacje oraz plany i zamierzenia związane z rozwojem systemu transportowego miasta.

Plenerowa ekspozycja składa się z 38 plansz formatu 1x1 m, pokazuje najważniejsze zagadnienia rozwoju stołecznego transportu. Znajdziemy tam informacje nie tylko o budowie II linii metra czy mostu Północnego, ale także o tym jak może rozwijać się sieć ścieżek rowerowych czy komunikacji szynowej. Całość jest ilustrowana wizualizacjami, planami i zdjęciami a wystawie towarzyszą prezentacje multimedialne. W ramach wystawy, na Krakowskim Przedmieściu stanęła plansza formatu 3,4 x 2 m z wykorzystaniem akwareli Edwarda Dwurnika „Autobus”, namalowanej specjalnie dla promocji strategii transportowej Warszawy. Mieszkańcy mogą sfotografować się „w obrazie” znanego artysty. Prezentacji towarzyszy także „miasteczko komunikacyjne” dla dzieci – podest formatu 4x4 m z ulicami, skrzyżowaniami, rondami – po którym dzieci będą mogły jeździć przygotowanymi samochodzikami. Drewniane samochodziki (wielkości kilkunastu centymetrów) są także wykorzystywane przy projekcie „Mobile bambini”, realizowanym przez kilkanaście europejskich krajów i wspieranym przez Unię Europejską (informacje o projekcie: www.mobile-bambini.eu). Miasteczko będzie działać w dni powszednie w godzinach 14.00-18.00, a w weekendy od 11.00 do 18.00.


Informacje: www.um.warszawa.pl\strategiatransportowa

fotka z /zdjecia/wystawa_plenerowa_Traugutta_006_art.jpg
Zielony Wiedeń – zrównoważony transport stolicy Austrii. Jak to robią nad Dunajem? Z komunikacji publicznej korzysta dziś blisko 40% wiedeńczyków, a z samochodów zaledwie 27%. Jeszcze w 1993 roku ten stosunek wyglądał odwrotnie. Jak stolica Austrii promuje zrównoważony transport?