Architektura MuratorWydarzenia„THE SPIRIT OF POLAND”. WYSTAWA POLSKIEGO DIZAJNU PO RAZ PIERWSZY NA TOKYO DESIGNERS WEEK

„THE SPIRIT OF POLAND”. WYSTAWA POLSKIEGO DIZAJNU PO RAZ PIERWSZY NA TOKYO DESIGNERS WEEK

Polskie marki projektowe kojarzone z architekturą wnętrz pokażą się na jednych z najważniejszych targów branżowych na świecie.

 

29 październik - 3 listopad 2010
Miejsce: Tokyo Designers Week 2010

Organizacja wydarzenia: Design Association
Wsparcie japońskich władz: Ministerstwo Edukacji, Kultury, Sportu, Nauki i Technologii, Ministerstwo Gospodarki
Koordynatorzy wystawy polskiej: Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie, Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Tokio
Wsparcie: Instytut Adama Mickiewicza

Patronat medialny: "Architektura-murator"

Dzięki współpracy polskich projektantów z Ambasadą RP w Japonii oraz Śląskim Zamkiem Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie, nasz rodzimy dizajn już w październiku pokaże się na jednych z najważniejszych targów branżowych na świecie – TOKIO DESIGNERS WEEK. Wystawa The Spirit of Poland będzie pierwszą tego typu wspólną inicjatywą, prezentującą polskie marki projektowe związane z wyposażeniem wnętrz.

Tytuł wystawy związany jest z tradycyjnym postrzeganiem przez Japończyków Polski - ojczyzny tak uwielbianego przez nich Chopina - jako kraju o bogatej kulturze i sztuce. Tradycyjne wartości przypisywane Polakom to romantyzm i upodobanie do wyższych uczuć. Jednak organizatorzy chcą przełamać stereotypy i pokazać nasz kraj w sposób nowoczesny, w świetle technik cyfrowych i społeczeństwa informacyjnego. Obecni na wystawie projektanci oddają rodzimą doskonałość formy, twórcze podejście do nowoczesnych technologii, przewrotną, nacechowaną poczuciem humoru definicję przedmiotów, rozwiązania pełne dziecięcej energii. Wiodący kolor wystawy - biel – ma znaczenie symboliczne. W Japonii biały (shiro) jest kolorem młodości, ale również harmonii, elegancji i wyrafinowania. Taki motyw przewodni ma stanowić bazę do prezentacji nowego oblicza Polski – nowoczesnego lecz wypływającego z naszej kultury i polskiego ducha.

Wystawie towarzyszy odbywającą się w tym samym czasie w Tokio misja gospodarcza EU GATEWAY TO JAPAN, w której również będą brać udział uczestnicy The Spirit of Poland - AZE, BETON, KAFTI, PUFF-BUFF, marki młode, a jednocześnie już rozpoznawalne w świecie dizajnu.

TOKYO DESIGNERS WEEK – ENVIRONMENTAL DESIGN EXHIBITION

Za sprawą targów Tokyo Designers Week miasto zmieni się w światowe centrum projektowania, kluczowe dla całego rynku dalekowschodniego.
Po 25 latach podążania za najnowszymi trendami w świecie wzornictwa, organizatorzy imprezy obrali nowy kierunek, jakim jest połączenie dizajnu z ekologią. Dzięki wsparciu japońskiego Ministerstwa Ochrony Środowiska, organizatorzy targów stworzyli prestiżową nagrodę (Design and Art Environmental Award) oraz wystawę (Environmental Design Exhibition), zwracające uwagę międzynarodowej publiczności na problematykę ochrony środowiska naturalnego. Stworzono specjalny program, którego celem jest nagradzanie produktów, które przyczyniać się będą do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla, wierząc, że doprowadzi to do zredukowania jego emisji o 25% do roku 2020. Organizatorzy wychodzą z założenia, iż prawdziwa rewolucja może dokonać się tylko wówczas, gdy projektanci, urzędy i agencje rządowe, firmy oraz konsumenci razem zjednoczą się w celu ochrony środowiska. Warto zaznaczyć, że organizatorzy, doceniając polski dizajn, zaprosili do jury konkursu projektanta z Polski - Annę Siedlecką z Puff-Buff Design.

Główną ambicją Design Association jest dotarcie do różnorodnych odbiorców, nie tylko z branży projektowej. Wśród prezentujących swoje prace podczas wcześniejszych edycji imprezy byli zarówno studenci, pracownicy naukowi, dizajnerzy, jak również znane na całym świecie marki i korporacje (m.in. Mazda, Nike, Tokyo Gas, Sharp, Kose czy Heineken).

Tegoroczne motto Tokyo Designers Week to ENVIORNMENT – LOVE BLUE . Przejście od zeszłorocznego koloru zielonego do niebieskiego pokazuje determinację organizatorów w działaniach, służących już nie tylko ochronie ziemi, ale również atmosfery i wody.

fotka z /zdjecia/spirit_art.jpg
Maria Jeglińska-Adamczewska dla PURO Hotels Legendarna norweska marka Røros Tweed oraz młoda polska projektantka Maria Jeglińska-Adamczewska połączyły siły z PURO Hotels w niezwykłym projekcie. Tak powstała kolekcja wełnianych koców KARI, ODA oraz LOTTA.
OKK! Design – branża wnętrzarska w dobie pandemii. Webinar Już 3 czerwca kolejna edycja OKK! Design. Po raz trzeci w formie webinaru. Architekci Magdalena Federowicz-Boule, Szymon Hanczar i Jacek Tryc przedstawią swoją analizę postpandemicznej rzeczywistości i prognozy na przyszłość.
Władysław Wincze. Wnętrza Władysław Wincze to jeden z najważniejszych polskich projektantów wnętrz, ale jego twórczość poza gronem ekspertów nie jest zbyt dobrze znana. Osiągnięcia i postać wybitnego architekta wnętrz przybliża nowa wystawa w Muzeum Architektury we Wrocławiu.
10 kolekcji mebli projektu młodych polskich dizajnerów Już na początku października kolejna edycja Warsaw Home. Publikujemy 10 projektów młodych dizajnerów, które zobaczymy podczas targów.
Design that Educates Awards 2019 Design that Educates Awards to międzynarodowy konkurs, który wskazywać ma na edukacyjny potencjał architektury i wzornictwa. Jego celem jest popularyzowanie najlepszych realizacji i produktów, które oprócz funkcji czysto użytkowych mogą też uczyć.
Najlepsze projekty roku 2018 według Design Museum Beazley Designs of the Year to coroczna nagroda przyznawana przez londyńskie Design Museum. W tym roku odebrał ją kolektyw Forensic Architecture używający narzędzi, jakie daje architektura do prowadzenia śledztw dotyczących naruszeń praw człowieka.