mazury / architekt miejski

Architekt miejski. Giżycko właśnie ogłosiło konkurs na to stanowisko

2024-07-18 13:10

Wygląd i funkcjonalność Giżycka leży na sercu nie tylko mieszkańcom, ale też licznym odwiedzającym. To stamtąd zaczyna się wiele wspaniałych żeglarskich wypraw i innych pobytów turystycznych nad jeziorami. Zobacz ogłoszenie z Biuletynu Informacji Publicznej o naborze na architekta tego miasta. Mamy nadzieję, że zostanie wybrana odpowiednia osoba!

Spacer po Galerii PLATO z Robertem Koniecznym

Spis treści

  1. Architekt miejski w Giżycku - wymagania niezbędne
  2. Architekt miejski w Giżycku - wymagania dodatkowe
  3. Architekt miejski w Giżycku - zakres wykonywanych zadań
  4.  Architekt miejski w Giżycku - warunki pracy
  5.  Architekt miejski w Giżycki - pozostałe informacje

BURMISTRZ MIASTA GIŻYCKA OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE PRACOWNIKA SAMORZĄDOWEGO URZĘDU MIEJSKIEGO W GIŻYCKU - „ARCHITEKTA MIASTA”

Burmistrz Miasta Giżycka

Aleja 1 Maja 14

11-500 Giżycko

 

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze pracownika samorządowego Urzędu Miejskiego w Giżycku – „Architekta Miasta”"

Architekt miejski w Giżycku - wymagania niezbędne

"I. Wymagania:

1.     niezbędne:

1)     obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530),

2)     pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

3)     wykształcenie wyższe magisterskie (w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym) – kierunek architektura / urbanistyka lub gospodarka przestrzenna,

4)     biegła znajomość oprogramowania komputerowego stosowanego w pracy biurowej,

5)     biegła znajomość systemów informacji przestrzennej w szczególności e-mapa, geoportoal,

6)     znajomość oprogramowania GIS (w szczególność Qgis),

7)     umiejętność tworzenia danych przestrzennych (gml),

8)     znajomość przepisów prawa z zakresu:

a.     ustawy o gospodarce nieruchomościami,

b.    ustawy prawo budowlane,

c.     ustawy o zabytkach,

d.    ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,

e.     znajomość rozporządzeń wykonawczych w szczególności dot. planu ogólnego, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, decyzji o warunkach zabudowy i celu publicznego,

f.      ustawy o samorządzie gminnym,

g.     ustawy Kodeks postępowania administracyjnego;

9)     brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

10)  stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku objętym przedmiotem konkursu,

11)  nieposzlakowana opinia."

Przeczytaj też:

Architekt miejski w Giżycku - wymagania dodatkowe

"2.     dodatkowe:

1)     posiadanie wpisu oraz czynne członkostwo na liście samorządu zawodowego architektów,

2)     co najmniej trzyletni staż pracy lub co najmniej trzyletni okres prowadzenia działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku,

3)     znajomość oprogramowania związanego z zawodem architekta (CAD, graficzne),

4)     znajomość zagadnień związanych z historią architektury i rozwoju urbanistycznego Giżycka,

5)     umiejętność sporządzania analiz przestrzennych i urbanistycznych w oparciu o oprogramowania GIS,

6)     doświadczenie w administracji publicznej,

7)     cechy osobowościowe: odpowiedzialność, sumienność, wysoka kultura osobista, dyspozycyjność, aktywność, zmysł organizacyjny, umiejętność pracy pod presją czasu, odporność na stres, kreatywność."

Przeczytaj też:

Architekt miejski w Giżycku - zakres wykonywanych zadań

"II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1)     opracowywanie, opiniowanie, koordynacja przedsięwzięć zmierzających do zapewnienia całościowego, harmonijnego rozwoju przestrzeni miejskiej, realizowanych przez miasto Giżycko reprezentowane przez właściwe komórki Urzędu i miejskie jednostki organizacyjne,

2)     realizacja zadań Gminy oraz Burmistrza, wynikających z przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, , uwzględniających zrównoważony rozwój, ochronę środowiska oraz potrzeby mieszkańców.

3)     implementacja reformy planowania przestrzennego w gminie poprzez:

a.     koordynowanie działań (ewentualnie opracowanie) planu ogólnego gminy.

b.     zwiększenie udziału społeczności w procesie planowania przestrzennego poprzez organizowanie różnych form konsultacji społecznych, transparentne procedury i aktywne zaangażowanie mieszkańców.

c.     integracja nowoczesnych technologii i narzędzi cyfrowych w procesie planowania i zarządzania przestrzenią miejską.

4)     przygotowywanie decyzji ustalających warunki zabudowy oraz celu publicznego,

5)     podejmowanie działań mających na celu podniesienie jakości rozwiązań przestrzennych poprzez inicjowanie / opiniowanie / opracowywanie:

a.     analiz urbanistycznych i koncepcji funkcjonalno-przestrzennych, a także wydawanie opinii architektonicznych i urbanistycznych na potrzeby Miasta,

b.    planów zagospodarowania przestrzennego,

c.     warunków zabudowy i zagospodarowania terenów oraz pozwoleń na budowę dla wybranych projektów o istotnym znaczeniu dla Miasta (wskazanych przez Burmistrza), w tym udział w negocjacjach z inwestorami;

6)     wyznaczanie wytycznych dla realizacji przedsięwzięć zmierzających do zapewnienia harmonijnego rozwoju architektury przestrzeni miejskiej,

7)     inicjowanie dialogu i poszukiwanie najlepszych rozwiązań dla obszarów konfliktowych / strategicznych w zakresie zagospodarowania przestrzeni miejskiej,

8)     koordynowanie prac promocyjnych i przygotowujących ofertę inwestycyjną Miasta, współpraca z instytucjami i agencjami odpowiedzialnymi za rozwój gospodarczy, współdziałanie w zakresie zagadnień przestrzenno-architektonicznych,

9)     nadzór zadań związanych z polityką przestrzenną Miasta, jego rozwojem, rewitalizacją terenów i stanem mienia komunalnego, w tym tematycznych stref przestrzeni publicznej przeznaczonych dla mieszkańców i grup społecznych,

10)  koordynowanie działań i opiniowanie rozwiązań w zakresie zachowania walorów estetycznych, plastycznych i użytkowych Miasta,

11)  prowadzenie i nadzorowanie form edukacji i informacji w zakresie architektury i przestrzeni publicznej Miasta w mediach i jednostkach organizacyjnych Miasta,

12)  reprezentowanie Burmistrza i bieżąca współpraca z branżowymi organizacjami i stowarzyszeniami architektów,

13)  współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie rozwoju układu komunikacyjnego i innych zagadnień przestrzeni publicznej."

Czytaj też:

 Architekt miejski w Giżycku - warunki pracy

"III. Warunki pracy

Praca na przedmiotowym stanowisku nie jest narażona na występowanie uciążliwych i szkodliwych warunków pracy. Nie istnieją bariery utrudniające wykonywanie pracy. Praca przy komputerze.

Wymiar etatu: 1. 

W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony (6 miesięcy). W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą, kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika (po zdanym egzaminie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy na czas określony lub na czas nieokreślony).

Przewidywany termin rozpoczęcia pracy –  październik 2024 r.

Uwaga!

Pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, nie może wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy."

 Architekt miejski w Giżycki - pozostałe informacje

"IV. Informacje w związku z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych.

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł powyżej 6%.

V. Wymagane dokumenty i oświadczenia:

1)     list motywacyjny*,

2)     życiorys (CV),

3)     kwestionariusz osobowy (w załączeniu)*,

4)     oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych*.

* dokument nie wymaga podpisu odręcznego w przypadku złożenia dokumentów za pośrednictwem ePUAP.

VI.  Miejsce, termin i forma składania dokumentów

Wymagane dokumenty należy składać w Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego, pokój nr 7, przesłać pocztą: Urząd Miejski w Giżycku, Aleja 1 Maja 14, 11-500 Giżycko lub za pośrednictwem platformy ePUAP: www.epuap.gov.pl adres skrytki: /umgizycko/SkrytkaESP w terminie do 30 sierpnia 2024 r. do godz. 15.30, z dopiskiem na kopercie „Nabór na stanowisko architekta miasta”. 

Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu dokumentów do Urzędu Miejskiego w Giżycku).

VII. Procedura naboru

Po dokonaniu analizy dokumentów kandydaci, którzy na jej podstawie zostaną zakwalifikowani do drugiego etapu postępowania, zostaną telefonicznie poinformowani o terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej.Ostatni etap postępowania kwalifikacyjnego obejmuje indywidualne rozmowy z Burmistrzem Miasta Giżycka kandydata lub kandydatów, którzy uzyskali najwyższe oceny w poprzednich etapach postępowania.Dokumenty aplikacyjne nie podlegają zwrotowi.

VIII. Osoba do kontaktu z kandydatami

Dodatkowych informacji o naborze udziela Arkadiusz Połojański – Sekretarz Miasta, e-mail:[email protected]

IX. Wyniki naboruInformacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Giżycku oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Giżycku.Postępowanie prowadzone jest na podstawie ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.

UWAGA: W przypadku przekazania w dokumentach rekrutacyjnych danych wykraczających poza wymagane przepisami, których podanie nie jest konieczne do udziału w rekrutacji (jak wizerunek, zainteresowania, stan zdrowia), proszę zamieścić poniższą zgodę: 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych wykraczających poza wymagane przepisami prawa, podanych w załączonych dokumentach aplikacyjnych, przez Burmistrza Miasta Giżycka. Jestem świadoma/y,  że podanie tych danych nie jest konieczne do udziału w rekrutacji, podaję je dobrowolnie, aby zostały uwzględnione przez Burmistrza w ocenie mojej kandydatury.

Zastrzega się prawo unieważnienia naboru, bądź niewybrania kandydata/kandydatki bez podania przyczyny.

Klauzula informacyjna

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia   2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – dalej RODO informuję, iż:

1)     Administratorem Pani/Pana danych osobowych podanych w dokumentach aplikacyjnych  jest Burmistrz Miasta Giżycka, Aleja 1 Maja 14, 11-500 Giżycko.

2)     Administrator wyznaczył Inspektora ochrony danych: Katarzynę Furmaniak, z którą  można się kontaktować we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych za pośrednictwem e-mail: [email protected].

3)     Dane osobowe będą przetwarzane w celach udziału w niniejszym naborze.

4)     Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa pracy, jest niezbędne, aby uczestniczyć w rekrutacji. Podanie innych danych jest w pełni dobrowolne.

5)     Przetwarzanie podanych danych osobowych w toku obecnego naboru odbywa się w oparciu o:

a.     przepisy prawa pracy, w tym Kodeksu pracy oraz ustawy o pracownikach samorządowych (art. 6 ust.1 lic c RODO), w zakresie wskazanym w tych przepisach,

b.    dobrowolnie wyrażoną zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO – w przypadku podania danych należących do szczególnych kategorii danych) przypadku pozostałych danych.

6)     Ma Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz prawo do złożenia oświadczenia o cofnięciu każdej wyrażonej zgody w każdym czasie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

7)     Pani/Pana dane, po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.

8)     Dane, nie będą przekazywane innym podmiotom oraz dane nie będą przekazywane do państw trzecich/organizacji międzynarodowych.

9)     Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.

10)  Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).          

 

Z up. Burmistrza

Arkadiusz Połojański

/ - /

Sekretarz Gminy Miejskiej"