Architektura MuratorKonkursyHotel Cracovia i Kino Kijów na fotografiach

Hotel Cracovia i Kino Kijów na fotografiach

Na wystawie Dawny Hotel Cracovia zostaną zaprezentowane fotografie zgromadzone przez Muzeum Historyczne Krakowa oraz nadesłane przez uczestników konkursu fotograficznego. Organizatorzy wydarzenia czekają na nie do końca sierpnia.

Hotel Cracovia i Kino Kijów na fotografiach

Zaprojektowane przez Witolda Cęckiewicza i zrealizowane w latach 1960-1965 hotel Cracovia i kino Kijów to jedne z najlepszych powojennych budynków Krakowa. Kino działa nadal, natomiast nieczynny hotel Cracovia stał się własnością krakowskiego Muzeum Narodowego. Wystawa Dawny Hotel Cracovia przypomni lata świetności obu modernistycznych budynków. Zaplanowaliśmy ekspozycję fotograficzną, a jej część stanowić będą wspomnienia Krakowian związane z hotelem Cracovia oraz pokaz filmu Jowita, który Janusz Morgestern zrealizował właśnie w tym budynku - zapowiada Anna Kokoszka-Romer, organizatorka wydarzenia z Forum Designu. Na konkurs można nadsyłać zarówno prace przedstawiające hotel Cracovia i kino Kijów obecnie, jak i te z lat 70., 80. czy 90. Cieszę się, że wyjątkowe, niedostępne na co dzień pomieszczenia hotelu staną się przestrzenią dla wystawy organizowanej wspólnie z Forum Designu. To najlepszy dowód na to, że budynek jest ciągle żywy w świadomości mieszkańców Krakowa. Modernistyczna architektura i niezwykłe wnętrza hotelu mają ogromny potencjał, który będziemy wykorzystywać w przyszłości – podkreśla Andrzej Betlej, dyrektor Muzeum Narodowego w Krakowie.
Najlepsze zdjęcia nadesłane na adres: cracovia@forumdesignu.pl zostaną nagrodzone voucherami na nielimitowaną liczbę wejść na seanse w kinie Kijów przez rok.
Termin nadsyłania zdjęć: 31 sierpnia 2019
Wystawa: 6-8 września 2019
Miejsce: Kraków, dawny hotel Cracovia, ul. Focha 1
https://www.facebook.com/events/2511280868902657/

Muzeum Czartoryskich: nowy wyraz narodowej wypowiedzi Muzeum w swojej nowej odsłonie jest realizacją wyrafinowaną i stonowaną – to warunki dla ponadczasowości, o które w architekturze zawsze chodzi najbardziej. W Polsce szukamy ciągle wyrazu dla tego, co patriotyczne i narodowe. Rzadko wyraz ten jest osiągany przez dzieła eleganckie, ustępując taniej symbolice i rozgadanej, pseudohistorycznej architekturze. Muzeum Czartoryskich w Krakowie jest wyznacznikiem nowego wyrazu narodowej wypowiedzi.
Otwarcie Obiektu Niemożliwego w Krakowie Z okazji 25-lecia „Architektury-murator” redakcja zaprosiła trzech wybitnych architektów, by zmierzyli się z pojęciem niemożliwości i spróbowali, poprzez symboliczną przestrzenną instalację, wyrazić istotę swoich zmagań w architekturze. Krakowski obiekt został zaprojektowany przez prof. Dariusza Kozłowskiego. Według niego „architektura to budowanie rzeczy fikcyjnych tak, by wyglądały jak prawdziwe”. Tę maksymę wykorzystał, odwołując się do opowiadania Nieśmiertelny Jorge Luisa Borgesa. Zrealizował betonowy, symboliczny tron, idealną formę której jedynym przeznaczeniem jest podziwianie. Uroczyste otwarcie Obiektu Niemożliwego odbyło się 18 października 2019 roku.
Otwarcie Obiektu Niemożliwego w Krakowie [GALERIA] Przed Wydziałem Architektury Politechniki Krakowskiej stanął betonowy fotel, który odwołuje się do opowiadania Nieśmiertelny Borgesa. Autorem Obiektu Niemożliwego jest profesor Dariusz Kozłowski.
Galeria Wnętrz w Krakowie Architekt musiał poradzić sobie z klasyczną sytuacją wschodnioeuropejskiego nie-miejsca: zaprojektować salon meblowy obok czteropasmowej drogi, naprzeciwko salonu konkurencji, nieopodal zabudowy jednorodzinnej. O projekcie Atelier Loegler pisze Grzegorz Stiasny.
Dom jednorodzinny w Krakowie Autorka dystansuje się od wzorca domu stodoły, który wydaje się inspiracją formalną. Ten dom to abstrakcyjna bryła odpowiadająca zapisanemu w wymogach planu miejscowego archetypowi domu z dwuspadowym dachem – pisze Marcin Brataniec.
Park Stacja Wisła O krakowskim parku, który otrzymał nagrodę w konkursie Towarzystwa Urbanistów Polskich na najlepiej zagospodarowaną przestrzeń publiczną w Polsce oraz był nominowany do nagrody EU Mies van der Rohe 2019, piszą Hubert Trammer i Urszula Forczek-Brataniec. W numerze także wypowiedź Wojciecha Jakubowskiego, autora projektu wykonawczego.