Architektura MuratorProjektyDworzec w Goleniowie

Dworzec w Goleniowie

Dwuetapowy konkurs SARP na projekt dworca kolejowo-autobusowego wraz z centrum kultury w Goleniowe wygrało biuro Riegler Riewe Architekci.

Dworzec w Goleniowie
Zwycięska koncepcja zapewnia bezkolizyjną komunikację pieszo-rowerową między częściami miasta leżącymi po przeciwnych stronach linii kolejowej. Powierzchnia całego kompleksu to ok. 8 tys. m2

Jak przekonują władze Goleniowa, dworzec PKP z początku lat 70. XX wieku jest niefunkcjonalny i zbyt duży jak na potrzeby 20-tysięcznego miasta. W miejscu obiektu już od dawna planują węzeł przesiadkowy, do którego można byłoby dojechać samochodem czy rowerem, zostawić je na parkingu i w dalszą podróż udać się pociągiem lub autobusem. W ramach inwestycji powstać miałoby też centrum kultury z salami koncertowymi i wystawienniczymi oraz pomieszczeniami dla organizacji pozarządowych. Na projekt obu obiektów i zagospodarowanie ich najbliższego sąsiedztwa we współpracy z lokalnym SARP-em zorganizowały konkurs. Według zwycięskiej pracy nowy dworzec byłby obiektem parterowym, przeznaczonym do obsługi ruchu kolejowego i autobusowego. Pod ziemią znalazłby się dwupoziomowy parking oraz tunel prowadzący na perony i plac po drugiej stronie torów.

Rozpoczęcie realizacji: 2016

Dworzec w Chełmie odNowa Dworzec w Chełmie czeka modernizacja. Wkrótce rozpocznie się przebudowa stacji według projektu pracowni Pas Projekt. Architekci przewidzieli liczne nawiązania do międzywojennych tradycji miasta.
Dworzec Łódź Fabryczna Dworzec jest jednym z największych w Europie, a jednocześnie największym i najnowocześniejszym w Polsce. U podstaw decyzji o realizacji przedsięwzięcia stało przekonanie, że inwestycja odegra niezwykle stymulującą rolę w rozwoju miasta i całego regionu – o tym na jakich zagranicznych założeniach wzorowali się inicjatorzy i projektanci obiektu oraz jak funkcjonuje on w strukturze miasta i jaką rolę pełnić może w przyszłości piszą Daniel Załuski i Filip Springer. W numerze także wypowiedź współautorów projektu architektonicznego: Anny Tomaszewskiej, Magdaleny Boule i Tomasza Tomaszewskiego oraz konstruktora Mariusza Szefera. Ponadto przypominamy historię dworca oraz okoliczności podjęcia decyzji o jego przebudowie jako kluczowej inwestycji Nowego Centrum Łodzi.
Rotterdam Centraal – dworzec XXI wieku Nowy dworzec centralny w Rotterdamie to bardziej przestrzeń publiczna niż budynek. U wszystkich członków zespołu występuje reakcja alergiczna na zamknięte obiekty terminali transportowych. Wyszliśmy więc z założenia, by zaprojektować go na wzór miejskiego placu – mówi Adriaan Geuze, architekt krajobrazu i partner w pracowni West 8.
Nowy dworzec Łódź Fabryczna Najbardziej charakterystycznym elementem nowego budynku będą przeszklone przekrycia w formie falującej paraboli, większość funkcji nowego dworca rozplanowano bowiem pod ziemią. Żelbetowa konstrukcja stacji uwzględnia możliwość posadowienia na niej czterech 12-piętrowych wysokościowców – o budowie dworca Łódź Fabryczna, który powstaje w ramach realizacji tzw. Nowego Centrum Łodzi, piszą Magdalena Federowicz-Boule, Mariusz Szefer i Anna Tomaszewska.
Gdański Business Center - biurowce. Nowa inwestycja w Warszawie Współczesna architektura Warszawy wzbogaci się o nowy kompleks biurowców. Gdański Business Center to kompleks biurowy powstający obok dworca kolejowego Dworzec Gdański i pobliskiej stacji metra – pierwszy biurowiec został oddany do użytku
Modernizacja kolejowego Dworca Centralnego w Warszawie. Współczesna architektura Warszawy Już wkrótce rozpocznie się modernizacja Dworca Centralnego w Warszawie. Projekt przebudowy dworca kolejowego przygotowała pracownia architektoniczna Sud Architekt Polska Sp. z o.o.