Nazwa obiektu | Galeria wnętrz |
Adres obiektu | Kraków, Tetmajera 83 |
Autorzy | Atelier Loegler Architekci sp. z o. o., architekt Romuald Loegler |
Współpraca autorska | architekci Kinga Włodarczyk, Michał Kapelak |
Architektura wnętrz | Atelier Loegler Architekci sp. z o. o., architekt Romuald Loegler |
Architektura krajobrazu | Atelier Loegler Architekci sp. z o. o., architekt Romuald Loegler |
Konstrukcja | KB-Projekty Konstrukcyjne sp. z o.o., Wiesław Bereza |
Generalny wykonawca | P.B.M. Nowbud Sp. z o.o. |
Inwestor | IT Connect spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k, KLER S.A |
Powierzchnia terenu | 8333.0 m² |
Powierzchnia zabudowy | 1155.0 m² |
Powierzchnia użytkowa | 1517.0 m² |
Powierzchnia całkowita | 3605.0 m² |
Kubatura | 16732.0 m³ |
Projekt | 2015 |
Data realizacji (koniec) | 2018 |
Koszt inwestycji | 15 253 000 PLN (netto) |
Do ciekawych sytuacji w architekturze może dojść, gdy twórcy którzy zbudowali swoją pozycję na znaczących budynkach publicznych zderzają się z projektowaniem inwestycji komercyjnych. W poprzednich dziesięcioleciach te kolizje miały miękkie skutki i obiecujący charakter. Kiedy Marek Budzyński budynek biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego wieńczył od frontu tzw. „rogalem komercji”, a w podziemiach umieszczał pasaż handlowy i centrum rozrywki dla dzieci przyjmowaliśmy te działania ze zrozumieniem. Gdy architekt mistyczny – Stanisław Niemczyk, rozbudowując kościół pod wezwaniem Miłosierdzia Bożego w Krakowie umieścił przy nim pasaż handlowy, to był on przeznaczony dla lokalnych kupców, antycypujący dzisiejsze miejskie aktywizmy, a na dodatek nazwany zielonym pasażem (A-m 03/94). Zaś budynek banku w jego rodzinnych Czechowicach-Dziedzicach (A-m 08/05) nie był korporacyjnym molochem, tylko lokalnym bankiem spółdzielczym. Bolesław Stelmach ma w swoim portfolio centrum handlowe u podnóża lubelskiego zamku wyposażone w ogrody na dachu, które mieszkańcy uważają za dobrze wpisujące się w otoczenie. Planiści i architekt wymogli na najemcach nawet pozbawione koloru szyldy. A dokonana ostatnio zmiana nazwy kompleksu skutkująca montażem krzykliwego kasetonu wzbudziła spore emocje.
To artykuł, do którego dostęp mają prenumeratorzy cyfrowej „Architektury-murator”.Chcesz dalej czytać ten tekst?