Nazwa obiektu | Siedziba Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1 |
Adres obiektu | Warszawa, ul. Rakowiecka 21 |
Autorzy | Konior Studio, architekt Tomasz Konior |
Współpraca autorska | architekci Dominik Koroś, Aleksander Nowacki, Marcin Piotrowski, Michał Lipiec, Wojciech Przywecki, Angelika Drozd, Adam Przybyła, Anita Łukaszyk-Nagi, Justyna Boduch, Adam Przybyła, Magdalena Jagoda, Anna Kłosek, Arkadiusz Laskowski, Agata Żak |
Konstrukcja | firma inżynierska STATYK |
Instalacje | WhiteMoose, Eltrim Projekt |
Generalny wykonawca | Alstal Grupa Budowlana |
Inwestor | Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego |
Powierzchnia terenu | 8451.0 m² |
Powierzchnia zabudowy | 3340.0 m² |
Powierzchnia użytkowa | 10138.0 m² |
Powierzchnia całkowita | 12942.0 m² |
Kubatura | 46523.0 m³ |
Projekt | 2016 |
Data realizacji (koniec) | 2020 |
Koszt inwestycji | ok. 64 500 000 PLN brutto |
Tomasz Konior, od czasu rozbudowy Akademii Muzycznej w Katowicach („A-m" 12/2007, autorzy: Konior Studio, Barysz Konior Architekci s.p.) chętnie mierzy się z tematami związanymi z muzyką. Doświadczenie zyskane przy kolejnych projektach, współpraca z Nagata Acoustics i przyjaźnie z muzykami owocują wrażliwością i wysokim poziomem profesjonalizmu w kształtowaniu sal koncertowych. Projektanci z Konior Studio posiedli umiejętność kreowania wnętrz o znakomitej akustyce i niecodziennym nastroju, doskonałych do wykonywania i odsłuchu muzyki. Kolejnym projektem z muzycznej serii jest nowa siedziba Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1 w Warszawie. Ta świetna placówka, po latach funkcjonowania w trudnych warunkach lokalowych, objęła we władanie dawny Dom Sierot Dziewcząt przy Rakowieckiej. Projekt części muzycznej i zespolenia jej z istniejącym obiektem jest kontynuacją nagrodzonej w 2015 roku koncepcji konkursowej. Zakładała ona kształtowanie nowej zabudowy w oparciu o bezkompromisową symetrię, której oś wywodzi się z fasady istniejącego gmachu, a kończy na zespole dwóch wieżowców. Zwornikiem kompozycji jest sala koncertowa – najważniejszy element szkoły i całego układu przestrzennego, co podkreśla jej cylindryczny kształt.
To artykuł, do którego dostęp mają prenumeratorzy cyfrowej „Architektury-murator”.Chcesz dalej czytać ten tekst?