Architektura MuratorRealizacjeMuzeum Przemysłu i Pracy w Rodengo Saiano / Włochy

Muzeum Przemysłu i Pracy w Rodengo Saiano / Włochy

Zwykły przemysłowy budynek został nieznacznie zmieniony. Kolorowy antracyt otrzymał nową elewację w postaci dostawionej 40-metrowej szklanej bryły od frontu.

Muzeum Przemysłu i Pracy w Rodengo Saiano
Muzeum Przemysłu i PracyRodengo Saiano/ Włochy
AutorzyJan Kleihues i Klaus Schuwerk, Kleihues + Schuwerk Architekten, Berlin i Naples
InwestorFondazione Museo dell’Industria e del Lavoro, Brescia
Powierzchnia całkowita4090.0 m²
Projekt2007
Data realizacji (początek)2008
Data realizacji (koniec)2009

Magazyn przekształcony w Muzeum Przemysłu i Pracy w Rodengo Saiano został otwarty na początku kwietnia 2009 w miejscu akumulacji przemysłowej przeszłości północnych Włoszech i Europy Środkowej. Estetyczne i semantyczne pojęcie o tym miejscu wynikło poniekąd z własnych funkcji.
Zwykły przemysłowego budynek został nieznacznie zmieniony. Kolorowy antracyt otrzymał nową elewację w postaci dostawionej 40 metrowej szklanej bryły od frontu. Wewnątrz, pozornie losowe nagromadzenie eksponatów o wadze do 11 ton, które zajmują trzy czwarte powierzchni budynku.
Pozostały obszar przeznaczono na pomieszczenia dydaktyczne.

Muzeum UCCA Dune w Qinhuangdao O najciekawszych aspektach technicznych nowego muzeum sztuki współczesnej, ukrytego pod wydmami na plaży Morza Żółtego, pisze Radosław Stach.
Muzeum Ruchu Ludowego w Warszawie Pracownia BDR Architekci zwyciężyła w konkursie na adaptację dawnej willi Narutowicza na potrzeby Muzeum Ruchu Ludowego.
Muzeum nauki i techniki Binhai w Tiencin W jednym z największych portów na świecie powstało muzeum nauki i techniki według projektu biura Bernard Tschumi Architects. Projektanci starali się, aby obiekt formą nawiązywał do industrialnej historii miejsca, stąd wprowadzenie stożkowatych brył inspirowanych fabrycznymi kominami. Stożki są nie tylko jednym z ważniejszych elementów wyrazu architektonicznego budynku, ale stanowią również trzony konstrukcyjne, definiując podział przestrzeni, doświetlając ją oraz umożliwiając zwiedzanie wzdłuż umocowanych wspornikowo na ich wewnętrznych ścianach ramp – pisze Radosław Stach.
Muzeum Ofiar Wielkiego Głodu w Kijowie To największy z przygotowywanych dotąd na Ukrainie projektów muzealnych. Za koncepcję gmachu i jego wystawę odpowiada Nizio Design International.
Szwajcaria – Polska 1:0 – Tomasz Żylski Władzom polskich miast dużo łatwiej przychodzi budowanie muzeów historycznych niż tych poświęconych sztuce. Zakończone fiaskiem rozmowy z Grażyną Kulczyk na temat współfinansowania ośrodka prezentującego jej kolekcję zdają się tylko ten fakt potwierdzać – pisze Tomasz Żylski.
Slow Art, Slow Architecture – o Muzeum Susch Grażyna Kulczyk Budżet kompleksu w Susch pozwoliłby na realizację większego, klasycznego miejskiego obiektu. Pytanie tylko, czy zależało mi na tysiącach „InstaArt’owiczów” czy na skupionych i przygotowanych odbiorcach sztuki współczesnej. Dla mnie sztuka jest indywidualnym, bardzo głębokim przeżyciem i dlatego tak, a nie inaczej myślę o architekturze muzeów – pisze Grażyna Kulczyk.