Budynek, rozbudowujący szkołę podstawową o sekcję przedszkolną, zrealizowano w konstrukcji szkieletowej stalowej, jako jeden z pierwszych w Polsce obiektów przedszkolnych tego typu. Dzięki zastosowanej typologii konstrukcji, inwestycję zrealizowano w rekordowym czasie - od rozpoczęcia procesu projektowego do oddania budynku do użytku minęło jedynie 3 miesiące.
Projekt ustosunkowuje się do istniejacej szkoły podstawowej, razem z nią domykając przedszkolny plac. Punktem wyjścia dla nowej bryły stało się "wycięcie" połowy przekroju budynku szkoły i zmultiplikowanie go, tworząc moduły mieszczące sale przedszkolne i część administracyjną. Uzyskane w ten sposób spadkowe dachy spełniają wymogi planu zagospodarowania przestrzennego i współgrając z dwuspadowymi dachami szkoły, tworzą wyraźną oś kompozycyjną. Program projektu obejmował dwa pełne oddziały przedszkolne, część administracyjną i techniczną oraz łącznik ze szkołą podstawową. Wszystkie te funkcje skupione są wokół wielofunkcyjnego holu. Sale przedszkolne otwierają się zarówno na hol, jak i na przestrzeń wokół budynku, za sprawą pasów okien zajmujących ściany pulpitowe.
W przeciwieństwie do wielu obiektów przedszkolnych budowanych w Polsce, gdzie chętnie stosowane są rzucające się w oczy kolory i formy, w Krakowie zastosowano wchodząca w interakcję z otoczeniem, zachowawczą w stosunku do okolicznych budynków architekturę. Intencją projektantów było kształtowanie estetyki dzieci poprzez minimalistyczne tło, stanowiące tło dla ich wyobraźni.