Archi-przygody 2020 to kolejna, czwarta już edycja ogólnopolskiej programu skierowanego do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W instytucjach, które zakwalifikowały się do programu, przez trzy miesiące odbędzie się około dwudziestu godzin zajęć pod okiem studentów i absolwentów architektury oraz wydziałów sztuk projektowych.
Archi-przygody 2020: program
Spotkania mają na celu przybliżenie znaczenia architektury. Podczas proponowanych zajęć dzieci poznają możliwości wykorzystania posiadanych zmysłów do odkrywania najbliższego otoczenia. Przekonają się, że powstanie budowli poprzedza wiele działań poznawczych i twórczych. Zaczynając od zabaw poprzez doświadczenia i własną pracę twórczą uczestnicy programu zapoznają się ze „sztuką budowania". Główne założenia skupiają się wokół: sensorycznego nabywania przez dzieci świadomości przestrzeni, w której się poruszają i którą zamieszkują, kształtowania w dzieciach zrozumienia procesu projektowania i realizacji budowli oraz docenienie tradycji architektonicznych – czytamy w opisie programu. Gotowe scenariusze zajęć przewidują praktyczne warsztaty w terenie, robienie makiet, pracę z materiałami, budowanie prostych form oraz ćwiczenia z kompozycji, skali, proporcji i planowania przestrzennego. Poprzez poznanie narzędzi architektury dzieci będą miały okazję rozwinąć swoją wrażliwość estetyczną, świadomość społeczną i kreatywność.
Archi-przygody 2020: rekrutacja
Do udziału w programie mogą się zgłaszać studenci i absolwenci wydziałów architektury lub innych kierunków sztuk projektowych bądź historii sztuki. Archi-przygody 2020 są realizowane przez Narodowe Centrum Kultury. Rekrutacja trwa do 2 lutego 2020 roku. Zakwalifikowane osoby przed rozpoczęciem zajęć wezmą udział w obowiązkowym szkoleniu, które odbędzie się w Warszawie: 29 lutego dla edycji przedszkolnej, 1 marca dla edycji w klasach 1-3 szkoły podstawowej. Więcej informacji oraz formularz rejestracyjny na stronie www.nck.pl.