Zaślepka na obiekt leadowy Architektura

i

Autor: Archiwum Architektury

Armatura łazienkowa Tara: 20 lat minęło od powstania serii produktów firmy Dornbracht

2012-10-03 18:21

W 1992 roku firma Dornbracht rozpoczęła sprzedaż nowej serii produktów, wyróżniających się prostotą i funkcjonalnością formy. Nowy projekt okazał się sukcesem – do dziś sprzedaż osiągnęła poziom miliona sztuk

Tara - jubileusz

i

Autor: Archiwum Architektury

Zapowiadająca modę na minimalizm forma armatury cechowała się linearnością. Krzyżowe uchwyty wyróżniały produkt na tle innych, dostępnych w latach 90. Ubiegłego wieku. W ciągu dwóch dekad, które upłynęły od wprowadzenia serii na rynek, Tara została nagrodzona wieloma nagrodami w dziedzinie wzornictwa. Z okazji jubileuszu dziesięciolecia wydana została książka „TARA. Armatura i archetyp” . Publikację przygotowało wydawnictwo Birkhäuser. Sprzedaż na poziomie 1 miliona sztuk sytuuje Tarę w gronie cieszących się największą popularnością armatur firmy Dornbracht. Tara jest jedną z naszych linii armatur, które odniosły największy sukces i która w dużym stopniu buduje wizerunek firmy Dornbracht jako wyznaczającego nowe trendy producenta wysokiej jakości armatur i akcesoriów łazienkowych i kuchennych – podkreśla dyrektor zarządzający firmy Dornbracht Andreas Dornbracht, uzupełniając: Linia Tara spełnia cztery postulaty firmy Dornbracht: proporcjonalność, precyzja, progresywność i przejrzystość. Charakterystyczne dla niej uchwyty krzyżowe stanowią połączenie nowoczesności z tradycją. Linia Tara jest purystyczna i nowoczesna. Jednocześnie stwarza poczucie przytulności. Powstała przed dwudziestoma laty łazienka Tara jest nadal na czasie.W 2008 roku projekt poddany został modernizacji: korpus armatury stał się dłuższy, by optycznie ją podnieść, rozety i uchwyty wyszczuplono, a kontury stały się ostrzejsze. Ponadto w sprzedaży pojawiły się nowe rodzaje wykończeń, w tym matowa czerń i matowa biel. Więcej informacji: www.dornbracht.com