Architektura MuratorWydarzeniaNadmuchiwany pawilon kontra CO2

Nadmuchiwany pawilon kontra CO2

Zrealizowany w tym roku w Brnie Next Gen Park to równocześnie tymczasowa przestrzeń publiczna i instalacja odnosząca się do tematu emisji  CO2 we współczesnych miastach. Wypełniony powietrzem balon uzmysławia jaką przestrzeń zajmuje 1 tona tego gazu.

Nadmuchiwany pawilon kontra CO2
Fot. Jakub Skokan, Martin Tůma/BoysPlayNice/serwis prasowy
Tagi:
20 projektów przeciwko zmianie klimatu 2 października 2019 roku w Parlamencie Europejskim w Brukseli otwarta zostanie wystawa 20 projektów przeciwko zmianie klimatu. Przygotowała ją zrzeszająca przedstawicieli architektonicznych organizacji z całej Europy Architects' Council of Europe.
Z tonącej Dżakarty na wylesiane Borneo: nowa stolica Indonezji Dżakarta miała stać się największym miastem świata. Dziś jest najszybciej tonącą metropolią, a zapowiadana budowa nowej stolicy może pogłębić kryzys ekologiczny w Indonezji
Miasta wobec fal upałów: przewodnik Czerwonego Krzyża Climate Centre działające przy Czerwonym Krzyżu opracowało przewodnik dla miast wobec fal upałów. W czasach kolejnych rekordów temperatur, dynamicznej urbanizacji i coraz większego niepokoju globalnym ociepleniem, przejrzyście sformułowany zestaw narzędzi do regulacji miast jest niezbędnikiem
6 Totemów na 6 wymieranie: rzeźby Alicji Białej w Poznaniu Czy filarami naszej obecności w świecie (i życia naszej architektury) powinny być: deforestacja, nadprodukcja żywności, plastik, smog, rabunkowe rybołówstwo oraz szóste masowe wymieranie?
Budownictwo w obiegu zamkniętym. Raport Jakie bariery stoją na przeszkodzie architekturze cyrkularnej w Polsce – o tym między innymi można przeczytać w raporcie przygotowanym przez Instytut Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju INNOWO.
6 książek na 6 wymieranie: Dobrze nastrojone miasto Co robić wobec kryzysu ekologicznego? Zacznij od Bacha — twierdzi Jonathan F. P. Rose, autor książki „Dobrze nastrojone miasto”, przedstawiany jako nietuzinkowy deweloper i producent muzyczny. Czwarta recenzja w ramach cyklu Krzysztofa Średzińskiego na (niekończące się) lato.