Architektura MuratorWydarzeniaPolskie płytki marki Cerrad z nagrodami w międzynarodowym konkursie A Design Award

Polskie płytki marki Cerrad z nagrodami w międzynarodowym konkursie A Design Award

Cerrad został doceniony w międzynarodowym konkursie A’ Design Award. Kolekcja Marquina Gold i v-shape mattina zdobyły nagrody gold i silver w kategorii materiały budowlane i elementy konstrukcyjne.

Polskie płytki marki Cerrad z nagrodami w międzynarodowym konkursie A Design Award
Przykładowa aranżacja recepcji z wykorzystaniem płytek z serii Marquina Gold

A’ Design Award & Competition to organizowany od 2009 roku międzynarodowy konkurs architektoniczny, w którym projekty oceniane są w ponad 100 kategoriach. Jury złożone z przedstawicieli świata nauki, biznesu oraz sztuki przyznaje nagrody w takich dziedzinach jak architektura, wnętrza, meble, biżuteria, a nawet jachty. Polskie realizacje doceniane były w konkursie już kilkukrotnie. W 2014 roku jedno z wyróżnień otrzymał Małopolski Ogród Sztuki w Krakowie (proj. Ingarden & Ewý Architekci), a w 2017 roku jedną z równorzędnych nagród główną w kategorii Architecture, Building and Structure Design otrzymała koncepcja centrum badawczego Crab Houses w Sobótce (proj. Dagmara Oliwa i Anita Luniak).

W tym roku wśród laureatów znalazła się polska firma Cerrad,  producent płytek gresowych i klinkierowych, za swoje autorskie kolekcja Marquina Gold i v-shape mattina. Jesteśmy dumni z tak prestiżowych wyróżnień. Tym bardziej, że nasze płytki doceniono we Włoszech, światowym centrum designu i produkcji płytek ceramicznych. Nagroda jest potwierdzeniem tego, że inwestycja w innowacyjne technologie i wzornictwo ma sens, a polska ceramika może śmiało konkurować z produktami największych producentów płytek ceramicznych na świecie – mówi Bartłomiej Kwasek, dyrektor ds. rozwoju produktu, dziękując wszystkim zaangażowanym w tworzenie kolekcji. Każdego roku A'Design Award nagradza najbardziej innowacyjne, kreatywne i nowoczesne projekty wzornictwa przemysłowego. Jesteśmy niezwykle dumni, że aż dwa nasze produkty zostały docenione przez  jury. To dowód na to, że nasze podejście do wzornictwa stanowi doskonałą inspirację dla architektów, projektantów wnętrz i inwestorów – dodaje Tomasz Glegoła, dyrektor ds. marketingu Cerrad.

A’Design Award & Competition zostało stworzone po to, by promować najlepsze prace designerskie we wszystkich krajach i najróżniejszych dyscyplinach. Głównym założeniem A’Design Award & Competition jest popularyzacja największych osiągnięć w dziedzinie szeroko rozumianego projektowania. Konkurs ma też motywować projektantów, firmy i marki na całym świecie do tworzenia projektów, które przyniosą korzyści  społeczeństwu.

Polskie płytki marki Cerrad z nagrodami w międzynarodowym konkursie A Design Award

Golden A’Design Award dla kolekcji Marquina Gold

Kolekcja Marquina Gold to propozycja przede wszystkim dla zwolenników eleganckich, ponadczasowych wnętrz urządzonych z subtelnym nawiązaniem do najnowszych trendów. Tonalny wzór płytek idealnie odwzorowuje misterną sieć żyłek naturalnego kamienia. Dzięki zastosowaniu najnowszej technologii, płytki gresowe, podbarwiane w masie, są niezwykle trwałe i odporne, co czyni je idealnymi do aranżacji każdej przestrzeni. Dzięki technologii LamGea, płytki mają głęboką strukturę i idealnie odwzorowanie powierzchni kamienia na grubości zaledwie 6 mm. Dopełnieniem wzorniczego charakteru płytki jest użycie specjalistycznej technologii i dodatków, dzięki którym na powierzchni płytki uzyskano „grę świateł”.

Polskie płytki marki Cerrad z nagrodami w międzynarodowym konkursie A Design Award

Silver A’Design Award dla płytki v-shape Mattina

Odpowiedzią na potrzeby projektantów i architektów było stworzenie płytek gresowych wiernie imitujących drewno, dzięki którym zagospodarujemy pełny stopień schodów jednym elementem. Dzięki unikatowej technologii zaprojektowano stopnice v-shape, które stanowią uzupełnienie oferty płytek ściennych i podłogowych, dając nowe możliwości stworzenia spójnej i harmonijnej aranżacji, m.in. dwupoziomowego salonu, holu czy stylowego tarasu.  W procesie tworzenia płytki niezwykle ważne były: nowoczesny, ekologiczny design, funkcjonalność, uniwersalność. Warto dodać, że Cerrad jest jednym z dwóch producentów płytek w tej technologii na świecie.

 


 

O marce Cerrad
Po wielu latach obecności na polskim i zagranicznym rynku Cerrad, polski producent płytek gresowych i klinkierowych zajmuje dziś jedno z czołowych miejsc w rankingu najdynamiczniej rozwijających się firm produkcyjnych w Europie.  
Konsekwentna realizacja strategii i inwestycje w nowoczesne technologie pozwoliły producentowi wdrożyć ambitne projekty i wyznaczyły innowacyjną ścieżkę rozwoju firmy.

Wzrost konkurencyjności Cerrad osiągnął m.in. dzięki stworzeniu kompleksowej oferty płytek (klinkier, gres, podłogi, elewacje, płytki tarasowe, wielkoformatowe, stopnice v-shape) o wyjątkowym designie, różnorodnych rodzajach wykończenia powierzchni (mat, poler, lappato, satyna) i formatach (m.in.  162 x 324, 120 x 280, 20 x 240). We współpracy z NCBiR firma zrealizowała projekt o wartości ponad 120 mln zł na wyposażenie zakładu w linię wyspecjalizowaną w produkcji największych w Polsce wielkoformatowych płytek o wymiarach 160 x 320 cm.

W 2019 roku. Cerrad został inwestorem strategicznym spółki Ceramika Nowa Gala i Ceramika Gres. Doskonale uzupełniające się portfolia produktowe marek oraz zwiększenie mocy produkcyjnej dały możliwość przygotowania oferty o jeszcze szerszej gamie innowacyjnych produktów, w największym stopniu odpowiadających potrzebom Klientów. Znajdują się w niej m.in. płytki gresowe barwione w masie, idealnie sprawdzające się w wymagającym segmencie sprzedaży inwestycyjnej.

Wysokiej jakości płytki produkowane z użyciem najnowocześniejszych technologii, eksportowane są do ponad 50 krajów na całym świecie. Znacząca dynamika sprzedaży rysuje się w kierunku wymagającego rynku Stanów Zjednoczonych  i Niemiec. Na rynkach wschodnich i zachodnich Europy, spółka z roku na rok odnotowuje dynamiczny wzrost, zajmując czołowe miejsca wśród polskich producentów. Na Ukrainie jest obecnie największym dostawcą eksportowym w branży płytek gresowych i klinkierowych.

Wysoką jakość oferowanych produktów potwierdzają atesty, certyfikaty i nagrody przyznawane najlepszym producentom w branży. Konsekwentna i doskonale przemyślana strategia otwiera przed producentem kolejne segmenty rynku, zarówno polskiego jak i światowego. Rokrocznie oferta produktowa prezentowana jest również na najważniejszych międzynarodowych targach branżowych m.in.: Cersaie, Coverings, Cevisama, BAU, Eurobaustoff.

Tagi:
DOTS to nowa, inspirowana lastryko kolekcja łazienkowa Ceramiki Tubądzin. Producent oferuje zarówno płytki ścienne Dots grey STR oraz Dots Graphite STR (748 x 298 mm) jak i gresowe płytki posadzkowe Dots graphite LAP i Dots Grey LAP (598 x 598 mm) oraz listwy ścienne – Dots Green i Dots Blue i mozaikę ścienną Dots Grey (298 x 221 mm).
Kolekcja Modernizm Przygotowana przez Ceramikę Paradyż i Studio Ganszyniec kolekcja obejmuje 16 gorsecikowych mozaik o różnych wymiarach i kolorach. Projektanci nie tylko dokładnie odtworzyli charakterystyczny kształt gorsecików, ale rozszerzyli kolekcję o uniwersalne kwadratowe i heksagonalne kafelki. Tak jak w przypadku przedwojennych oryginałów, przy produkcji zdecydowano się użyć kamionki szlachetnej barwionej w masie.
Kafle 14 Kafle o nazwie 14 to najnowsze dzieło architekta Adama Ankiewicza. Pierwsze prototypy powstawały w formie kafli cementowych składających się z trzech sprasowanych ze sobą warstw o łącznej grubości 14 mm. Ostatecznie kafle są tworzone ze spieków kwarcowych o grubości 9 mm i charakteryzują się trójwarstwową strukturą.
MEWA to ręcznie wykonywane kafle betonowe autorstwa architekta Adama Ankiewicza z pracowni Warssawa, który aktualnie pracuje nad projektem Surfaces by Adam Ankiewicz, składającym się z płaskorzeźb oraz naściennych instalacji artystycznych z wykorzystaniem kafli. Jego inspiracją są polskie mozaiki z lat 60. i 70. autorstwa Hanny i Gabriela Rechowiczów, pojawiające się w architekturze powojennego modernizmu Warszawy.
Monolith marki Tubądzin to wielkogabarytowe płyty imitujące marmur i beton dostępne w formacie 119,8 x 239,8 cm przy grubości zaledwie 6 mm. Są odporne na wodę, wysokie temperatury, mróz i ścieranie. Dzięki dużemu rozmiarowi i specjalnie opracowanej krawędzi łączenia, możemy uzyskać prawie jednolitą powierzchnię.
Visign for More 105 to nowa linia płytek uruchamiających firmy Viega. Dzięki zastosowaniu szkła i aluminium o uszlachetnionej powierzchni uzyskano produkt estetyczny, trwały i higieniczny. Model wyposażony jest w funkcję spłukiwania pełnego i oszczędnego, i działa przy pomocy mechanizmu opartego na cięgnie Bowdena. Aby w czytelny sposób wyróżnić funkcje, zastosowano frezowane zagłębienie, dzielące płytkę na dwie części. Produkt dostępny jest w wersji szklanej, w kolorze białym lub czarnym, oraz w wersji aluminiowej, chromowanej lub matowej, z powłoką zapobiegającą pozostawianiu odcisków.