Widzowie zwiedzający ekspozycję Design As Second Nature otoczeni są przez wirtualny świat, w którym wraz z innymi osobami w czasie rzeczywistym mogą budować architektoniczne struktury. Poruszając się swobodnie w cyfrowym otoczeniu, wybierają elementy, przeskalowują je i umieszczają w dowolnym miejscu. Zmieniająca się wirtualna struktura wizualizowana jest poprzez modele w przestrzeni galerii – jak najbardziej realne i drukowane 3D. Projekt Correl powstał dzięki Zaha Hadid Virtual Reality Group (ZHVR) – założonemu w 2014 roku oddziałowi biura Zaha Hadid Architects, który zajmuje się rozwijaniem imersyjnych technologii VR na potrzeby architektury i dizajnu. Sama wystawa Design As Second Nature, prezentowana do 3 marca na University of Contemporary Art Museum (MUAC) w mieście Meksyk, stanowi przegląd innowacyjnych metodologii i procesów wdrażanych w 40-letniej historii londyńskiej pracowni. Więcej tu.
Czytaj też: Programy dla architektów. Przegląd najnowszych programów i aplikacji architektonicznych 2020 |