Walter Isaacson, Steve Jobs

i

Autor: archiwum serwisu Walter Isaacson, Steve Jobs, Insignis Media 2011

Walter Isaacson, Steve Jobs

2015-04-23 21:38

Jobs uważał, że najważniejszym elementem dobrego wzornictwa jest intuicyjna łatwość obsługi. Myślę, że zrozumienie jego geniuszu może być szczególnie inspirujące dla architektów – recenzja Marka Dunikowskiego.

Nie jest to nowa książka. Jednakże myślę, że warto do niej wracać. Myślę również, że zrozumienie geniuszu Jobsa może być szczególnie inspirujące dla architektów. Steve Jobs w 1981 roku pojechał na międzynarodową konferencję wzornictwa do Aspen. Tam też zetknął się pierwszy raz z filozofią wzornictwa ruchu Bauhaus. Również – dwa lata później – w tymże Aspen, w przemowie, którą wygłosił publicznie, przyznał się do olbrzymiego upodobania do stylu Bauhaus, a maksymy wygłaszane przez Miesa van der Rohe i Waltera Gropiusa, takie jak Bóg tkwi w szczegółach czy mniej znaczy więcej, stały się dla niego święte. Zaś mantrą Apple pozostały słowa z reklamówki: prostota to szczyt wyrafinowania.

Jobs uważał, że najważniejszym elementem dobrego wzornictwa jest intuicyjna łatwość obsługi. Kluczem do ponadczasowego sukcesu produktów Apple, jest następujące stwierdzenie założyciela tej firmy: w naszym wzornictwie najważniejsze jest to, by nasze produkty były intuicyjnie oczywiste.

Symbolem wielkości giganta z Cupertino stał się iPhone, który przez blogerów natychmiast został ochrzczony mianem „Telefonu Boga”. IPhone zapisze się już na zawsze w historii niezwykłego mariażu technologii i wzornictwa. Mojego przyjaciela, katowickiego architekta Ryszarda Jurkowskiego, który nieustająco stara się udowodnić mi wyższość Samsunga Galaxy nad iPhonem, traktuję więc z oczywistym rozbawieniem.