fotka z /zdjecia/P1010006_01.jpg

i

Autor: Archiwum Architektury

Miasto Gdańsk i AMS ogłaszają konkurs na zagospodarowanie Placu Wałowego

2010-12-22 1:00

Do 14 stycznia 2011 roku można składać wnioski o dopuszczenie do udziału w konkursie na koncepcję funkcjonalno-przestrzenną zagospodarowania przestrzeni publicznej Placu Wałowego w Gdańsku

Organizatorami konkursu są Gmina Miasta Gdańsk i wiodąca firma z rynku reklamy zewnętrznej - AMS SA. Porozumienie w tej sprawie podpisali we wtorek, 14 grudnia 2010 prezydent Gdańska Paweł Adamowicz i Marek Kuzaka, wiceprezes AMS.

Projekt, który zostanie wyłoniony w konkursie, będzie zawierał opracowanie założeń przestrzennych placu, w tym szczególnie jego „umeblowania” w kontekście funkcji, jakie plac ma spełniać w przestrzeni publicznej Gdańska. Organizatorzy liczą, że wykorzystanie potencjału dziedzictwa kulturowego tego wyjątkowego miejsca, włączenie do tych działań okolicznych instytucji, w szczególności ASP, mieszkańców i zainteresowane środowiska pozwoli na stworzenie w Gdańsku niepowtarzalnej przestrzeni publicznej.

W ramach działań przygotowujących do konkursu odbyły się w Gdańsku dwie tury konsultacji społecznych, które miały odpowiedzieć na pytanie, jaki charakter placu najchętniej widzieliby mieszkańcy, eksperci i miłośnicy Gdańska. Wnioski i postulaty zgłoszone w trakcie konsultacji społecznych zostały dołączone do regulaminu konkursu. – To bardzo ważne, że sformułowaliśmy nasze oczekiwania związane z tą przestrzenią. Mając tę wiedzę uczestnicy konkursu będą wiedzieli, w którym kierunku należy pójść – mówi Piotr Lorens, prezes gdańskiego oddziału Towarzystwa Urbanistów Polskich, pracownik naukowy Politechniki Gdańskiej, który przeprowadzał konsultacje.

Pula nagród w konkursie wynosi 20 tys. zł. Pierwsza nagroda to 12 tys. zł., a druga – 5 tys. zł. Sąd konkursowy przyzna także dwa wyróżnienia po 1,5 tys. zł każde.

Konkurs na zagospodarowanie Placu Wałowego realizowany jest w ramach autorskiego projektu AMS pod nazwą Bramy Kraju. Bramy Kraju to program marketingu miejskiego poświęcony tworzeniu marki i wizerunku miejsc, w szczególności poprzez kształtowanie przestrzeni publicznej. Corocznie, w ramach kolejnych edycji programu, organizowane są konferencje dla samorządów, konkursy na najlepsze rozwiązania w zakresie szeroko rozumianego marketingu miejskiego oraz wydawane są publikacje z serii Biblioteka Wizerunku Miasta.

W ramach trzeciej edycji programu Bramy Kraju poświęconej małej architekturze i meblom miejskim AMS zaproponował samorządom współorganizację konkursów na najlepszą koncepcję zagospodarowania przestrzeni publicznej z wyposażeniem jej w meble miejskie Ostatecznie wybrano dwa miasta – Kraków i Gdańsk. Konkurs w Krakowie został rozstrzygnięty w 2009 roku. Konkurs w Gdańsku został przygotowany w 2010 roku we współpracy z Referatem Rewitalizacji UM Gdańska oraz pod patronatem Towarzystwa Urbanistów Polskich Oddział Gdańsk. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w marcu 2011 roku.

Informacje o konkursie i regulamin znajdują się na stronach internetowych: www.gdansk.pl oraz www.bramykraju.pl.


Bramy Kraju to program marketingu miejskiego poświęcony tworzeniu marki i wizerunku miejsc, w szczególności poprzez kształtowanie przestrzeni publicznej. Corocznie, w ramach kolejnych edycji programu, organizowane są konferencje dla samorządów, konkursy na najlepsze rozwiązania w zakresie szeroko rozumianego marketingu miejskiego oraz wydawane są publikacje z serii Biblioteka Wizerunku Miasta. Dotychczas poruszane były tematy związane z istotnymi elementami przestrzeni publicznej: witaczami (2005), systemami informacji miejskiej (2006), meblami miejskimi (2007), reklamą w mieście (2008), dostępnością miejsc publicznych szczególnie dla osób z niepełnosprawnością (2009) oraz partnerstwem publiczno-prywatnym (2010).

AMS SA jest wiodącą firmą na polskim rynku reklamy zewnętrznej, działa od 1990 roku. Od września 2002 roku jest częścią Grupy Agora. Wyposażył w meble miejskie 27 polskich miast, montując ponad 3 300 wiat przystankowych i realizując kontrakty z wszystkimi dużymi miastami w Polsce. AMS zrealizował także pionierskie na polskim rynku inwestycje w „salonie stolicy” – kioski i słupy na Krakowskim Przedmieściu, wiaty przystankowe w Al. Ujazdowskich i ścisłym centrum Warszawy, a także meble miejskie w reprezentacyjnym pasażu Wrocławia – ul. Oławskiej. Kioski i słupy na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie zostały uznane przez „Media i Marketing Polska” za najlepszy projekt pilotażowy 2008 roku. AMS prowadzi projekt Bramy Kraju – kompleksowy program marketingu miejskiego poświęcony tworzeniu wizerunku i marki polskich miast, który w szczególności dedykowany jest kształtowaniu przestrzeni publicznej.

Klientom AMS oferuje skuteczne kampanie reklamowe z wykorzystaniem najszerszego na polskim rynku portfolio nośników. Posiada nośniki reklamowe ze wszystkich segmentów rynku: universal, premium – w tym przewijane nośniki cityscroll – superpremium i spectacular. W portfolio znajduje się również outdoor mobilny – reklama na autobusach i tramwajach. Łącznie AMS dysponuje na tych nośnikach ponad 24,6 tys. powierzchni ekspozycyjnych. W ofercie firmy znajdują się także nośniki reklamowe małego formatu na stacjach benzynowych oraz powierzchnie reklamowe w metrze warszawskim. W 2008 roku AMS uruchomił w metrze warszawskim pionierski na rynku kanał komunikacji marketingowej out-of-home – telewizję kontentowo-reklamową CityINFOtv. Więcej na www.ams.com.pl.

Więcej informacji:Grażyna Gołębiowska, AMS, tel. kom. 502 722 805Grzegorz Sulikowski, Zastępca Dyrektora Wydziału Urbanistyki, Architektury i Ochrony ZabytkówKierownik Referatu Rewitalizacji UM Gdańska, tel.: +48 (058) 323 64 33