Architektura MuratorKonkursyNagrody DESIGN THAT EDUCATES 2019

Nagrody DESIGN THAT EDUCATES 2019

DtEA to międzynarodowa nagroda, która pokazywać ma edukacyjny potencjał dizajnu i architektury – ich zdolność do komunikowania wdrożonych rozwiązań i funkcji.

Nagrody DESIGN THAT EDUCATES 2019

Celem nagród jest rozpoznanie, prezentacja i międzynarodowa promocja najlepszych pomysłów i realizacji, które „edukują” użytkowników. Ta nowa warstwa informacyjna dizajnu i architektury stanowi ważną, choć nie w pełni zbadaną, możliwość dialogu między użytkownikiem a projektantem. Temat nagród został zainspirowany badaniami Edukujące Budynki (Bildende Bauten) pracującego w Niemczech polskiego architekta Piotra Kuczi – piszą organizatorzy konkursu z Fundacji Laka.
Nagrody zostaną przyznane w następujących kategoriach: architectural design, product design oraz universal design. Zgłoszenia będą oceniane na podstawie takich kryteriów, jak wykonalność, pomysłowość czy oryginalność. Zwycięzca każdej z kategorii otrzyma 1500 USD, a laureat dodatkowej nagrody dla studentów Emerging designer - 500 USD. W jury zasiądą: Maria Aiolova (współzałożycielka Terreform ONE), Masayo Ave (założycielka MasayoAve Creation, profesor BAU International Berlin), Shingo Ando (profesor Kyoto Arts and Crafts University), David Basulto (założyciel i redaktor naczelny ArchDaily), Dominic Harris (założyciel i dyrektor kreatywny Cinimod Studio), Matthias Hollwich (partner w Hollwich Kushner, współzałożyciel Architizer.com), Barbara Holzer (założycielka i dyrektor Holzer Kobler Architekturen), Mikiya Kobayashi (założyciel i dyrektor Mikiya Kobayashi Inc.), Piotr Kuczia (założyciel Kuczia Architects, inicjator Design that Educates Awards), Carlo Ratti (architekt, założyciel i dyrektor MIT Senseable City Lab), Amandus Samsøe Sattler (współzałożyciel Allmann Sattler Wappner Architekten), Sarang Sheth (redaktor naczelny YankoDesign.com), Tobias Wallisser (współzałożyciel LAVA Laboratory for Visionary Architecture), Paul Clemens Bart (współzałożyciel BART//BRATKE), Marvin Bratke (współzałożyciel BART//BRATKE, wykładowca Muthesius Academy of Arts). Swojego laureata wyłonią także przedstawiciele firmy Solarlux GmbH - strategicznego partnera DtEA.
Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się w kampusie Solarlux w Melle w Niemczech w dniach 28-29 marca 2019 roku. Podczas uroczystości zwycięzcy zostaną zaproszeni do zaprezentowania swoich projektów.

Rejestracja: regularna – do 1 stycznia, późna – do 1 lutego
Opłaty rejestracyjne: od 50 do 175 USD
www.designeducates.com

Tagi:
W poszukiwaniu idei osiedla społecznego W poszukiwaniu idei osiedla społecznego - pod tą nazwą kryje się realizowany na warszawskim osiedlu Koło projekt wystawienniczy i edukacyjny inspirowany koncepcjami architektki Heleny Syrkus.
Peggy Deamer: Jak uczyć architektury w XXI wieku? Obraz „uczelni wolnej od ograniczeń i praktyki zawodowej pełnej utrudnień” jest fałszywą dychotomią. Trzeba zdawać sobie sprawę, jakie są uwarunkowania, by mieć wizję, jak je przekroczyć. Jedną z rzeczy, które bym zdecydowanie zalecała, jest prowadzenie zajęć dotyczących rzeczywistych problemów i tematów, które nie odnoszą się tylko do spraw interesujących wyłącznie architektów. Amerykańska badaczka i profesor Yale School of Architecture, o status quo i przyszłości nauczania architektury.
Jerzy Staniszkis. Architekt - grafik Wystawa w warszawskim Muzeum Plakatu przypomina mało znany dorobek polskiego architekta, który był uzdolnionym twórcą grafiki użytkowej, a także cenionym wykładowcą kilku zagranicznych uczelni.
Ruszył nabór do programu Archi-przygody Przedszkolaki znów będą miały okazję do zapoznania się z tajnikami architektury. Podczas zajęć pod okiem specjalistów poznają lepiej własne otoczenie, stworzą makiety, a nawet zbudują proste formy.
Świadomość architektoniczna Polaków – raport Narodowego Centrum Kultury Mogłoby się wydawać, że na fali popularności ruchów miejskich zainteresowanie przestrzenią architektoniczną w Polsce rośnie. Tymczasem, jak pokazuje najnowszy raport Narodowego Centrum Kultury jest zgoła odwrotnie. Tylko 6% społeczeństwa deklaruje znajomość nazwiska jakiegoś znanego architekta. Przy czym są to m.in. tej miary „projektanci” jak Canaletto, XIII-wieczny malarz, znany w naszym kraju jako autor warszawskich pejzaży.
A School of Schools: ruszyła 4. edycja Istanbul Design Biennial Jak dynamiczny rozwój kultury wpływa na kondycję designu i jego nauczanie? W Stambule trwają dyskusje i warsztaty, które mają na celu odpowiedzieć na to pytanie oraz zastanowić się nad nowymi strategiami edukacyjnymi.