Konkurs na projekt kładki nad rzeką Nettą był pierwszym w historii konkursem architektonicznym zorganizowanym przez władze Augustowa. Najwyżej oceniono koncepcję pracowni STOPROCENT Architekci i ASECon.
Kładkę nad ujściem rzeki Netty zaprojektowano jako konstrukcję ciągłą pięcioprzęsłową. Fot. STOPROCENT Architekci i ASECon. - STOPROCENT Architekci i ASECon.
Przedmiotem konkursu, przeprowadzonego w imieniu władz Augustowa przez białostocki SARP, było opracowanie projektu kładki pieszo-rowerowej zlokalizowanej w miejscu, gdzie Netta wypływa z jeziora Necko, nowych ciągów komunikacyjnych łączących ją z pobliską plażą oraz kładek pieszo-rowerowych nad wejściami do trzech przystani wodnych na północno-wschodnim brzegu rzeki. Decyzją sądu nie przyznano I i II nagrody.
W bezpośrednim sąsiedztwie kładki miałaby powstać wieża widokowa. Architekci zaproponowali wykończenie jej siatką cięto-ciągnioną, po której pięłyby się pnącza
Fot.:
STOPROCENT Architekci i ASECon.
W trakcie obrad jurorzy uznali niektóre warunki konkursu i zapisy miejscowego planu zagospodarowania za dyskusyjne. Jest to zbyt ważne przedsięwzięcie dla mieszkańców miasta, aby decyzję o projekcie kładki podjąć bez sprawdzenia wszystkich możliwości ułatwienia funkcjonalnego jej kształtu. Lepiej zmienić zapisy planu miejscowego niż postawić niefunkcjonalny obiekt – uzasadniali decyzję. Wyróżnienie I stopnia przypadło konsorcjum STOPROCENT Architekci i ASECon, a wyróżnienie II stopnia DWAA Dec Wolszczak Architekci i YLE Inżynierowie. Sędziowie przyznali ponadto trzy wyróżnienia równorzędne.
Projekt konkursowy: 2016
Wyróżnienie I stopnia, konsorcjum STOPROCENT Architekci i ASECon
Wyróżnienie I stopnia, konsorcjum STOPROCENT Architekci i ASECon
Wyróżnienie I stopnia, konsorcjum STOPROCENT Architekci i ASECon
Wyróżnienie I stopnia, konsorcjum STOPROCENT Architekci i ASECon
Wyróżnienie II stopnia, konsorcjum DWAA Dec Wolszczak Architekci i YLE Inżynierowie
Wyróżnienie II stopnia, konsorcjum DWAA Dec Wolszczak Architekci i YLE Inżynierowie
Wyróżnienie II stopnia, konsorcjum DWAA Dec Wolszczak Architekci i YLE Inżynierowie
Wyróżnienie równorzędne, konsorcjum Pracownia Architektury Ireneusz Piotrowski i Atelier Paweł Byrski
Wyróżnienie równorzędne, konsorcjum Pracownia Architektury Ireneusz Piotrowski i Atelier Paweł Byrski
Wyróżnienie równorzędne, konsorcjum Pracownia Architektury Ireneusz Piotrowski i Atelier Paweł Byrski
Wyróżnienie równorzędne, Michał Nocuń, Diana Tuszyńska, Weronika Wójcik, Marta Nerwińska, Krzysztof Tuszyński
Wyróżnienie równorzędne, Michał Nocuń, Diana Tuszyńska, Weronika Wójcik, Marta Nerwińska, Krzysztof Tuszyński
Wyróżnienie równorzędne, Michał Nocuń, Diana Tuszyńska, Weronika Wójcik, Marta Nerwińska, Krzysztof Tuszyński
Wyróżnienie równorzędne, konsorcjum Izabela Sykta IDeeS Architektura i Krajobraz, Bogdan Skoczek S&W Vision oraz SARBUD
Wyróżnienie równorzędne, konsorcjum Izabela Sykta IDeeS Architektura i Krajobraz, Bogdan Skoczek S&W Vision oraz SARBUD
Wyróżnienie równorzędne, konsorcjum Izabela Sykta IDeeS Architektura i Krajobraz, Bogdan Skoczek S&W Vision oraz SARBUD
Kładka w Busku to wielka rzeźba o własnej dramaturgii, zmieniająca swój wygląd z każdym krokiem obserwatora w otwartym, relatywnie banalnym krajobrazie – o nowej realizacji Biura Projektów Lewicki Łatak pisze Janusz Sepioł.
Po trzynastu latach od powstania pierwszej koncepcji oddano do użytku kładkę dla pieszych nad Jeziorem Bystrzyckim w Zagórzu Śląskim. Za projekt przeprawy odpowiada isba Grupa Projektowa i firma Mosty – Wrocław.
Najnowszy projekt Pawła Grobelnego to mała architektura na terenie prywatnego ogrodu w Wielkopolsce, w tym drewniana kładka prowadząca nad pobliskie jezioro.
Pieszy most połączy Chwaliszewo, Ostrów Tumski i Berdychowo w Poznaniu. Planowana od lat kładka powstanie według projektu konsorcjum pod przewodnictwem Architektonicznej Pracowni Autorskiej Jerzego Gurawskiego, w którego skład weszły również: SKI Studio Błażej Szurkowski, MS86A Maciej Sokolnicki Architekt oraz Adam Turczyn.
Władze Warszawy ogłosiły międzynarodowy konkurs na projekt przeprawy pieszo-rowerowej przez Wisłę. Pula nagród wynosi 260 tys. złotych. Wnioski o dopuszczenie do uczestnictwa przyjmowane są tylko do 20 stycznia 2017 roku.
Władze Warszawy ogłosiły właśnie konkurs na projekt kładki, która połączyłaby brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Okrzei. Tymczasem przedstawiamy wyniki rozstrzygniętego niedawno konkursu na projekt pieszej przeprawy przez rzekę Nettę w Augustowie. Był to pierwszy w historii konkurs architektoniczny zorganizowany przez władze miasta.