Stację przesiadkową wraz z pierwszą w Palma de Mallorca linią metra otwarto przy istniejącym dworcu kolejowym w samym centrum jeszcze w 2007 roku. Główne wejście na perony prowadziło wówczas przez niczym nieosłonięte schody, co stanowiło dla podróżnych pewną niedogodność, zwłaszcza podczas bardzo słonecznej lub deszczowej pogody. Dodatkowym problemem było okresowe zalewanie podziemnej stacji podczas intensywnych opadów i związane z tym częste awarie schodów ruchomych.
Ostatecznie ogłoszono konkurs na projekt zadaszenia wejścia. Zwyciężyła koncepcja lokalnego architekta Joana Miquela Seguíego. Autorzy zaproponowali realizację lekkiej, stalowej konstrukcji tej samej wysokości, co gzymsy historycznych budynków wokół, a obok pylonu informacyjnego, zwracającego uwagę na lokalizację stacji. Strukturę wypełniono 6000 sztuk ceramicznych kształtek o wymiarach 12 x 24 x 12 cm. Te ażurowe elementy, powstałe według projektu Joana Miquela Seguíego, zapewniają ochronę przed silnym słońcem i deszczem, a jednocześnie pozwalają na naturalną wentylację, są łatwe w utrzymaniu i zapobiegają przedostawaniu się do środka ptaków.
Projekt doceniło ostatnio Hiszpańskie Stowarzyszenie Producentów Płytek Ceramicznych (ASCER). Zadaszenie zdobyło główną nagrodę w kategorii Architektura w konkursie na najlepsze realizacje wykorzystujące hiszpańską ceramikę. Jury pod przewodnictwem argentyńskiego architekta Jorgego Silvettiego, współprowadzącego obecnie w Bostonie pracownię Machado and Silvetti Associates, zwróciło uwagę na wykorzystanie płytek ceramicznych do stworzenia przestrzennej instalacji definiującej wejście, wyznaczającej symboliczny próg między strefą miejską a infrastrukturą usługową stacji przesiadkowej.
W 7-osobowym jury znaleźli się w tym roku także hiszpańscy architekci Elías Torres, Belén Moneo i Jordi Garcés, projektant i nauczyciel akademicki Mario Ruiz, założyciel Centrum Projektowania Ceramiki w Castellón Ramón Monfort oraz Ricardo Carvalho z pracowni RCJV Architects z Lisbony.