Nazwa obiektu | Food court w atrium Starego Browaru |
Adres obiektu | Poznań, ul. Półwiejska 42 |
Autorzy | mode:lina™, architekci Paweł Garus, Jerzy Woźniak, Małgorzata Wawrzynek, Kinga Kin |
Inwestor | Deutsche Asset & Wealth Management |
Powierzchnia użytkowa | 450.0 m² |
Data realizacji (koniec) | 2018 |
Centrum handlowe Stary Browar, otwarte w 2003 roku, uznawane jest za jedną z ikon współczesnej architektury w Polsce. Budynek, według projektu Studia ADS, nie przypomina innych obiektów tego typu – kojarzy się raczej z paryskimi pasażami handlowymi i XIX-wiecznymi ekskluzywnymi magazynami. Na zlecenie nowego właściciela Browaru, funduszu Deutsche Asset & Wealth Management, biuro mode:lina™ opracowało projekt rearanżacji niektórych jego przestrzeni. Na pierwszy ogień poszła strefa gastronomiczna w atrium.
Odświeżony foodcourt to zróżnicowana przestrzeń inspirowana stylistyką nowoczesnych domowych kuchni i historią, z którą Stary Browar, jako obiekt przemysłowy i światowy wzorzec udanej komercjalizacji zrewitalizowanych budynków, jest tak silnie związany. Wśród mebli można więc odnaleźć wiele miedzianych dekoracji przypominających o starych urządzeniach browarniczych – tłumacza autorzy.
Zmiany sięgnęły także tarasu oraz jednego z mniej znanych, a publicznie dostępnych zakątków Starego Browaru – tzw. Kajówki. Nazwa nawiązuje do autora pierwszego wystroju foodcourtu, Ryszarda Kai, cenionego scenografa, malarza oraz grafika. Wnętrze to rozświetla dziś neon z podpisem artysty, a ściany pokrywa 115 pocztówek z jego kultowej serii Plakat-Polska. Cały design jest bardzo socjalny, sprzyja dobremu nastrojowi i otwartości na innych, a jednocześnie daje poczucie bezpieczeństwa – dodaje Renata Gralec, dyrektor Starego Browaru.