Architektura MuratorStudenciNajlepsze dyplomy według SAW

Najlepsze dyplomy według SAW

Stowarzyszenie Architektów Wnętrz zaprasza na wystawę najlepszych prac dyplomowych obronionych w roku akademickim 2018/2019 na Wydziale Architektury Wnętrz warszawskiej ASP. Wernisaż 18 listopada w siedzibie SARP.

Najlepsze dyplomy według SAW

Wystawa jest wynikiem współpracy uczelni ze Stowarzyszeniem Architektów Wnętrz, które postanowiło nagrodzić najzdolniejszych studentów i zaprezentować ich prace szerokiemu gronu odbiorców.  Od początku swojej działalności SAW zakładało angażowanie się w rozwój młodych talentów poprzez wsparcie różnych inicjatyw i konkursów skierowanych do osób, które dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową w branży.

Czytaj też: Architektura: studia w Polsce. Jak wyglądają, jak się dostać, gdzie najlepiej studiować architekturę |

Spośród wszystkich prac magisterskich obronionych na Wydziale Architektury Wnętrz warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w roku akademickim 2018/2019 stowarzyszenie wybrało sześć najlepszych: Aksany Wietrow, Anny Idzikowskiej, Ewy Pęszkal, Eweliny Jezierskiej, Patrycji Połeć oraz Barbary Konorodzy. Chcemy szczególnie docenić i wyróżnić tych, którzy wybrali długa drogę studiów magisterskich, a nie tylko skrótową edukację uzyskiwaną na kursach hobbistycznych. Mamy nadzieję, że zorganizowana przez nas wystawa pomoże tym młodym talentom w rozpoczęciu kariery zawodowej. Wyłonione przez nas prace prezentują wysoki poziom merytoryczny, widać w nich długotrwały proces przygotowania i wkład włożony w ich realizację – mówi architekt wnętrz, prezes SAW, Paweł Sokół, który wraz z Agnieszką Stefańską dokonał wyboru prac.

Dyplomu będzie można zobaczyć na specjalnie zorganizowanej wystawie w siedzibie SARP przy ul. Foksal w Warszawie do 22 listopada. Wernisaż 18 listopada o godz. 18.30.

Fair Design. Konferencja Jaka jest odpowiedzialność projektantów w czasach wszechobecnego nadmiaru? W dniach 18-19 to będzie główny temat dyskusji na warszawskim ASP. Udział wezmą naukowcy z Royal College of Art i École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs.
Projektowanie wszędzie. 40-lecie Wydziału Wzornictwa Czas podsumować kilku dekad projektowej działalności: Wydział Wzornictwa ASP w Warszawie zaprasza na jubileuszowy cykl wydarzeń.
Wydział Rzeźby ASP w Warszawie Budynek oddaje charakter malowniczo narastającej, drobnoskalowej miejskiej tkanki, kreując jednocześnie nieformalny artystyczny nastrój, niezbędny do kształcenia młodych adeptów sztuki – o nawiązaniu do historycznej, warszawskiej architektury przemysłowej, a jednocześnie znanych współczesnych realizacji japońskiej czy szwajcarskiej proweniencji piszą Maciej Miłobędzki i Grzegorz Stiasny.
Artystyczny nastrój i tożsamość miasta – o Wydziale Rzeźby warszawskiej ASP Grzegorz Stiasny Nowy budynek poprzez uskoki bryły i zmienne skosy dachów zdaje się składać z szeregu posklejanych ze sobą wiat i oficyn, choć jego wewnętrzna organizacja jest prosta. Takie uformowanie kubatury odpowiada historycznemu, dość przypadkowo kształtowanemu charakterowi przemysłowego dziedzictwa Warszawy i zdaje się dobrze kreować nieformalny artystyczny nastrój, niezbędny do nauczania młodych adeptów sztuki – pisze Grzegorz Stiasny.
Dopełnienie krajobrazu – o Wydziale Rzeźby warszawskiej ASP Maciej Miłobędzki Budynek wydaje się niezwykle naturalnym dopełnieniem istniejącego architektonicznego krajobrazu, jego specyficznej materii, morfologii zabudowy i nastroju. Zapewne za kilka lat, gdy elewacje licowane drewnem pokryje patyna, stanie się trudnym do wyodrębnienia elementem zespołu – pisze Maciej Miłobędzki.
Pionierski projekt – o koncepcji Wydziału Rzeźby warszawskiej ASP Wojciech Gawinowski Przystępując do konkursu na projekt obiektu, zdecydowaliśmy się na użycie mało jeszcze wówczas rozpowszechnionej technologii BIM. W toku dalszych prac uznaliśmy, że również wszystkie projekty branżowe powinny powstać w BIM. Możliwość wykorzystania pełnego modelu 3D bardzo ułatwiła nam wprowadzanie szybkich korekt i zmian również na budowie, co przy skomplikowanej bryle obiektu, którego konstrukcja jest całkowicie betonowa, było nieocenione – pisze współautor budynku Wojciech Gawinowski.