Jeżeli mamy mieć jakąkolwiek szansę na zatrzymanie kryzysu klimatycznego, biznes musi podjąć radykalne kroki na poziomie podstawowych produktów i usług, procesów produkcyjnych i zarządczych, a nawet modeli biznesowych – informują inicjatorzy programu Climate Leadership z Centrum UNEP/GRID-Warszawa, organizacji pozarządowej, która już od 30 lat realizuje w Polsce misję Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (UNEP). Celem przedsięwzięcia jest znalezienie firm, które podjęłyby konkretne zobowiązania w zakresie działań ograniczających ich wpływ na klimat. W pierwszej edycji Climate Leadership z 2019 roku do projektu zgłosiło się dziesięć podmiotów, w kolejnej, z 2020 roku, już trzynaście.
Czytaj też: Polskie Miasta Przyszłości 2050: raport |Uczestnicy wypracowują swoje zobowiązania klimatyczne, obejmujące cel i szczegółowy plan jego realizacji przy współpracy z ekspertami programu Climate Leadership. W trakcie edycji rozpoczynają wdrażanie planów wyznaczających kierunek dla koniecznej transformacji, stając się tym samym liderami rynku – czytamy na stronie programu. Wśród korzyści z uczestnictwa Climate Leadership organizatorzy wymieniają m.in. właściwą odpowiedź na oczekiwania społeczne, zwiększenie innowacyjności i przewagi konkurencyjnej na rynku, promocję firmy oraz prawo do posługiwania się logo danej edycji programu Climate Leadership. Zgłoszenia do najnowszej edycji programu przyjmowane są do końca roku. Więcej informacji na: climateleadership.pl.
Newsletter „Architektury-murator”co tydzień nowa porcja najświeższych architektonicznych newsów z Polski i ze świata!