Architektura MuratorWydarzeniaMateriały organiczne i zrównoważony rozwój we współczesnej architekturze. Młodzi architekci projektują dla MoMA PS1

Materiały organiczne i zrównoważony rozwój we współczesnej architekturze. Młodzi architekci projektują dla MoMA PS1

Young Architects Program to laboratorium współczesnej architektury organizowane cyklicznie przez Museum of Modern Art w Nowym Jorku. Tegoroczna letnia instalacja przed budynkeim MoMA PS1 powstanie z materiałów organicznych. Za projekt pawilonu odpowiada pracownia architektoniczna The Living

Young Architects Program, The Living, MoMA PS1
Wizualizacja Hy-Fi, projektu pracowni architektonicznej The Living, laureata Young Architects Program 2014, organizowanego przez MoMA i MoMA PS1. Dzięki uprzejmości The Living.

Letnie pawilony to jeden ze sposobów przyciągania publiczności przez renomowane instytucje kultury. Często projektują je najbardziej znane i największe pracownie architektoniczne. Niedawno pisaliśmy o tegorocznym pawilonie Serpentinge Gallery, który zostanie zaprojektowany przez chilijskiego architekta Smiljana Radica. Dziś przedstawiamy projekt konstrukcji, która stanie przed nowojorską MoMĄ, wykonany przez pracownię The Living (David Benjamin). Koncepcja wyłoniona została w piętnastej edycji  Young Architects Program. Jego celem jest stwarzanie młodym pracowniom architektonicznym możliwości urzeczywistnienia tymczasowej instalacji na świeżym powietrzu, w bezpośredniej bliskości budynku MoMA PS1. Struktura zapewniać ma miejsce do spędzania wolnego czasu z zacienieniem, siedzeniami i dostępem do wody. Ma też w innowacyjny sposób rozwiązywać zagadnienia ochrony środowiska, zrównoważonego rozwoju oraz recyclingu.

 

Projekt The Living zakłada zbudowanie wieży z materiałów organicznych - cegieł wyprodukowanych m.in. z łodyg kukurydzy, które nie mają żadnego innego zastosowania. Rozdrobnione łodygi mieszane są z grzybnią, a następnie umieszczane w formach dowolnego kształtu. Po kilku dniach powstaje całkowicie biodegradowalny budulec. Metoda produkcji  "cegieł" została opracowana dzięki wykorzystaniu zaawansowanych biologicznych technologii, coraz częściej obecnych we współczesnej architekturze. Rezultatem będzie struktura wykonana w całości z organicznego materiału, której wykonanie pociągnie za sobą produkcję minimalnej ilości odpadów oraz niewielkie zużycie energii.

Projekt: The Living (David Benjamin)
Prowadzący projekt: Danil Nagy Design
Zespół: John Locke, Damon Lau, Nathan Smith, Ray Wang, Jim Stoddart, Christo Logan, Dan Taeyoung Lee, Junhee Cho, John Becker, Joe Brennan, Steven Tsai, George Valdes, Adrian von der Osten
Inżynieria: Arup
Video: Brooklyn Digital Foundry

Lumen – pawilon letni MoMA PS1 Poznaliśmy laureata tegorocznej edycji Young Architects Program. Tym razem na dziedzińcu MoMA PS1 stanie instalacja wykonana z tekstyliów absorbujących i emitujących światło.
COSMO - pawilon letni MoMA PS1 Na dziedzińcu MoMA PS1 stanął pawilon o niecodziennym wyglądzie. Konstrukcję zbudowano z części systemów irygacyjnych. Posłuży jako scena dla letnich koncertów, a jednocześnie oczyści ponad 11 tys. litrów wody. Autorem projektu jest Andres Jacque / Office for Political Innovation, zwycięzca tegorocznej edycji Young Architects Program.
COSMO - pawilon, który czyści wodę Andrés Jaque z Office for Political Innovation został zwycięzcą 16 edycji Young Architects Program. Zaprojektowany przez niego pawilon stworzy oprawę dla letnich koncertów na dziedzińcu MoMA PS1 a jednocześnie, w ciągu czterech dni, będzie w stanie oczyścić 11 tys. litrów wody.  
Pawilon letni Hy-Fi projektu The Living. Materiały biodegradowalne we współczesnej architekturze Tymczasowy pawilon na dziedzińcu MoMA PS1 zaprojektowała pracownia architektoniczna The Living. Strukturę wykonano z biodegradowalnych materiałów - cegieł „wyhodowanych" z grzybni i odpadów rolniczych. Realizacja powstała w Nowym Jorku, w ramach Young Architects Program 2014
MoMA kupuje gry wideo do zbiorów działu architektury współczesnej i dizajnu Museum of Modern Art (MoMA) na Manhatttanie dysponuje jedną z najbogatszych kolekcji współczesnej sztuki. W zbiorach dizajnu i architektury współczesnej miejsce znalazły gry takie jak Minecraft czy The Sims