Realizacja wystawy Konrada Smoleńskiego, Everything Was Forever, Until It Was No More, Węgrów, 2013, fot. Bartosz Górka, CC BY-SA. Fot. materiały prasowe Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki

i

Autor: Archiwum Architektury Realizacja wystawy Konrada Smoleńskiego, Everything Was Forever, Until It Was No More, Węgrów, 2013, fot. Bartosz Górka, CC BY-SA. Fot. materiały prasowe Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki

Polski pawilon na Biennale w Wenecji: uroczyste otwarcie już 30 maja

2013-05-28 17:52

30 maja 2013 odbędzie się uroczyste otwarcie wystawy w polskim pawilonie na 55 Wystawie sztuki – La Biennale di Venezia

Otwarcie wystawy w pawilonie polskim na Biennale Sztuki w Wenecji

i

Autor: Archiwum Architektury

Na 55. Międzynarodowej Wystawie Sztuki w Wenecji Polskę reprezentować będzie wystawa Konrada Smoleńskiego; kuratorami polskiej ekspozycji na Biennale w Wenecji są Daniel Muzyczuk i Agnieszka Pindera.Zaprojektowana przez Konrada Smoleńskiego wystawa to złożona, wieloczęściowa  instalacja. Podobnie jak w przypadku ostatniej polskiej ekspozycji z Biennale Architektury, sednem wystawy jest struktura dźwiękowa. Instalacja oddziaływać ma na widza za pośrednictwem wzroku i słuchu, a bodźce uzupełniają się i nawzajem wzmacniają. Dźwięki dzwonów, głośników i innych elementów dźwiękowej maszynerii przytłaczają widza; wnętrze pawilonu polskiego zmienia się w przestrzeń futurystycznej hali – fabryki. Elememnt wyjściowy, dźwięk klasycznego dzwonu, jest przekształcany, zakłócany, retransmitowany. Ekspozycję uzupełnia katalog  z krytycznymi tekstami Craiga Dworkina, Alexandry Hui, Andrieja Smirnowa, oraz kuratorów eksponowanego na weneckim Biennale projektu. Tom uzupełniają dyskusje dotyczące czasu, dźwięku i przepływu informacji; wśród autorów tekstów znaleźli się m.in. fizyk Julian Barbour, filozof Simon Critchley, muzyk  Eugeniusz Rudnik i kuratorem wystaw Thibaut de Ruyter.