Wystawa zatytułowana Ensembles pokazuje czym było rzemiosło dla architektury zarówno w przeszłości, jak i dziś.
Budowa mierzącego prawie 90 metrów wieżowca Boerentoren w Antwerpii na początku lat 30. xx wieku, projekt: Jan van Hoenacker; fot. serwis prasowy
Chcemy dowieść, że techniczny kunszt i tradycyjna wiedza w nowym kontekście coworkingu mogą prowadzić do innowacji we współczesnej architekturze – zaznaczają kuratorzy, wskazując równocześnie na społeczny aspekt zagadnienia – nauka rzemiosła może być rozwiązaniem problemu bezrobocia wśród młodych ludzi w miastach. Na ekspozycji, która stanowi poszerzenie prezentacji w belgijskim pawilonie na tegorocznym biennale w Wenecji, zobaczymy między innymi ramy okienne stworzone przez studentów architektury we współpracy ze stolarzami i oryginalny kapitel z kutego żelaza pochodzący z wyburzonego brukselskiego budynku Volkshuis projektu Victora Horty. Organizatorami wystawy są Flanders Architecture Institute (Vai) i Antwerp Provincial Architectural Archives (APA).
Aranżacje ekspozycji na Zamku Królewskim na Wawelu są przykładem osobistych i nowoczesnych interwencji wkomponowanych w historyczne tło miejsca – o projektach ekspozycji pracowni NArchitekTURA piszą Piotr Lewicki i Kazimierz Łatak.
Triennale w Mediolanie to jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych architekturze i wzornictwu. Tegoroczna wystawa, którą można oglądać jeszcze do 11 grudnia, prezentuje prace ponad 400 artystów, projektantów, architektów i naukowców z ponad 40 krajów, w tym z Polski. Relacja Tomasza Żylskiego.
Projektant aranżacji wystawy, przy opowiadaniu renesansowych historii, podjął ryzyko wypełnienia sali dużą powierzchnią samej czystej formy – o ekspozycji Botticellego na Zamku Królewskim w Warszawie, autorstwa NArchitekTURY, pisze Adam Orlewicz.
Do 5 grudnia w Muzeum Narodowym w Krakowie można oglądać wystawę drzeworytów Katsushiki Hokusaia „Hokusai. Wędrując…”. Projekt aranżacji ekspozycji opracowało biuro NArchitekTURA Bartosza Haducha.
Dorobek Jadwigi Grabowskiej-Hawrylak po raz drugi zostanie zaprezentowana poza Polską. Przez trzy miesiące w siedzibie Trienal de Arquitectura de Lisboa będzie można zobaczyć projekty, rysunki oraz modele najciekawszych obiektów autorstwa architektki.
Biennale architektury, chwalone, krytykowane, ogłaszane martwym jak sama Wenecja, i jak ona wciąż wyłaniające się z laguny, to wciąż jeden z najważniejszych punktów węzłowych myślenia o architekturze – piszą w osobistej relacji specjalnie dla „A-m” Marcin Brataniec i Urszula Forczek-Brataniec. Co warto zobaczyć podczas tegorocznego biennale architektury? Prezentujemy autorski przewodnik krakowskich architektów, którym, mimo obostrzeń związanych z pandemią, udało się dotrzeć do Wenecji.