Architektura MuratorŻycie w Architekturze2012Będziemy potrzebować miliarda nowych mieszkań

ANDREAS DORNBRACHT: OBOK ESTETYKI FORMALNEJ CORAZ WAŻNIEJSZY STAJE SIĘ ASPEKT SOCJOLOGICZNY

Jaką rolę odgrywa Pana zdaniem architektura we współczesnym świecie?  Współczesna polska architektura – jaka jest, jak powinna być? Dlaczego architektura jest ważna?
Redakcja „Architektury-murator” zadała te pytania sponsorom konkursu ŻYCIE W ARCHITEKTURZE; kolejne odpowiedzi publikować będziemy na stronie konkursowej.
 
Architektura staje się intymna, podąża coraz bardziej za indywidualnym planem życia. Dom w swoim klasycznym znaczeniu staje się wydzielony, wyuczone formaty mieszkalne zanikają na korzyść wyrazu indywidualności, na korzyść nowych przestrzeni życiowych (znajdujących się np. pomiędzy naszymi dotychczasowymi pomieszczeniami). Te właśnie indywidualne potrzeby przenikają podobnie jak (nowe) zbiorowe potrzeby mieszkaniowe do architektury. Oznacza to, że obok estetyki formalnej coraz ważniejszy staje się aspekt socjologiczny. Intelektualni architekci zauważają i podkreślają wyraźniej kontekst, całość. Według badań do roku 2030 będziemy potrzebowali ok. miliarda nowych mieszkań, aby sprostać potrzebom rosnącej liczby mieszkańców w aglomeracjach. Architekci żądają – również na tym tle – dyskusji o architekturze, np. w myśl tematu ostatniego pawilonu niemieckiego na Biennale Architektury w Wenecji: „Reduce, Reuse, Recyle”.”
– Andreas Dornbracht

www.dornbracht.com

Andreas Dornbracht od roku 1991 r. zajmuje stanowisko dyrektora ds. marketingu i sprzedaży. Zarządza firmą wraz ze swoim bratem Matthiasem i Ralphem Dihlmannem. Firma Aloys F. Dornbracht GmbH & Co. KG z siedzibą w Iserlohn jest działającym na miedzynarodowym rynku producentem wysokiej jakości, atrakcyjnych wzorniczo armatur i akcesoriów łazienkowych i kuchennych. Przedsiębiorstwo to systematycznie otrzymuje nagrody i wyróżnienia za design swoich produktów, a od 1996 r. wyróżnia się stałym zaangażowaniem w kulturę. Za sprawą długoterminowego zaangażowania w kulturę firma Dornbracht rozwija własną tożsamość kulturową.