Wydany na 90-lecie marki motocyklowej BMW Motorrad album poruszy serca każdego miłośnika motocykli oraz estety. Bogato ilustrowana książka dokumentuje osiągnięcia techniczne bawarskiego (aczkolwiek od 1969 roku z fabryką w BerlinieSpandau) producenta motocykli. Począwszy od pionierskiej konstrukcji Maxa Friza z 1923 roku (BMW R32), poprzez sportowe wyczyny legendarnego Ernsta Henne, pierwszy motocykl z hydraulicznym zawieszeniem (BMW R17 z 1935 roku), kultową powojenną konstrukcję BMW R69, innowacyjny zadaszony skuter BMW C1 z 1999 roku, aż po współczesne maszyny, pośród których szczególnie cenię sportowo-turystyczną serię BMW F800ST, zwłaszcza za jej innowacyjne silniki typu twin, zbudowane we współpracy z Bombardierem.
Motocykle i architektura mają wiele wspólnego. Łączy je doprowadzona do absolutnej finezji forma, która perfekcyjnie odzwierciedla logikę funkcji. Dla mnie motocykl to nie tylko źródło przygody, ale przede wszystkim sposób poznawania świata. Dzięki motocyklowi odwiedziłem na przykład ponad 50 drewnianych cerkwi na łuku Karpat, a najpiękniejsze z nich, o wspania-łych proporcjach i wybornym detalu te z Kwiatonia, Ulucza, Smolnika nad Sanem, Piątkowej i Powroźnika (por.: Ryszard Brykowski,Łemkowska drewniana architektura cerkiewna, Zakład Narodowy im. Ossolińskich 1986), natchnęły mnie, by spróbować wykorzystywać gont jako tworzywo hipernowoczesnej, lecz zakorzenionej estetyki.