Konstrukcję głównej sali koncertowej i dwóch sal kameralnych wykonano w oparciu o zasadę „box in box” – sale o ciężkiej konstrukcji żelbetowej stanowią zamknięte kubatury umieszczone wewnątrz kolejnych „żelbetowych pudeł”. Pustka powietrzna wokół głównej konstrukcji każdej z sal, oddylatowanej całkowicie poprzez komory akustyczne od stref komunikacji, zapewnia absolutną izolację na dźwięki dochodzące z zewnątrz. Te żelbetowe skrzynie oparte są na indywidualnie projektowanych wibroizolatorach z naturalnego kauczuku, czyli specjalnych przekładkach, które zapewniają niemal absolutną izolację wnętrz od wpływu drgań występujących w budynku, a także tych, które budynek przenosi z zewnątrz, z przestrzeni miasta. Przestrzenie sal zostały zaprojektowane i wykonane ze szczególną dbałością o wysoką jakość widowisk realizowanych na żywo. Wśród najważniejszych rozwiązań należy wymienić system canopy – składający się z szeregu ciężkich, ruchomych reflektorów akustycznych umieszczonych przede wszystkim nad sceną, ale obejmujących również znaczną część widowni. Położenie każdego elementu jest regulowane niezależnie.
Canopy ma zasadniczy wpływ na ustalenie właściwej równowagi muzycznej między sekcjami orkiestry oraz między orkiestrą a solistą, zapewniając odpowiednią głośność i czystość dźwięku, a przy tym jest wykorzystywany do montażu oświetlenia. Istotnym rozwiązaniem są też komory akustyczne. To one zapewniają regulację nagłośnienia, czystości i siły dźwięku oraz czasu trwania jego odbicia zależnie od wykonywanego przedstawienia. Na uwagę zasługuje ponadto stanowisko kontroli mikserskiej – ruchome, montowane w razie potrzeby w miejscu części foteli na głównym poziomie widowni, a także systemy nagłośnienia, oświetlenia, ekranu i sztucznego horyzontu zamocowane na linach z napędem – rozwiązania dopełniające podstawowe mechanizmy głównej sali koncertowej, umożliwiające zwiększenie różnorodności prezentacji estradowych i innych pożądanych funkcji. W zakresie instalacji wewnętrznych najciekawsze wydają się komory rozprężne wentylacji mechanicznej, tzw. plena, które zmniejszają do minimum prędkość powietrza nawiewanego poprzez nogi krzeseł do sali koncertowej, a wyłożone materiałem pochłaniającym dźwięk powodują, że przepływ ogromnych ilości powietrza jest po prostu niesłyszalny.