Kładka połączyć ma brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Okrzei. Według regulaminu, powinna wpisywać się w krajobraz miasta oraz stanowić jego rozpoznawalny fragment. Realizacja nowego mostu, przeznaczonego tylko dla pieszych i rowerzystów, ma w założeniu przybliżyć Pragę do centrum, łącząc rewitalizowane obecnie obszary prawobrzeżnej Warszawy z bulwarami wiślanymi. Umożliwi jednocześnie powstanie spacerowego ciągu pomiędzy ulicą Ząbkowską a Powiślem i Krakowskim Przedmieściem. Zostanie również włączony w istniejący i planowany układ infrastruktury rowerowej po obu stronach Wisły (trasy rowerowe na bulwarach wiślanych i na Wybrzeżu Szczecińskim).
To będzie nasza wizytówka i pierwszy most pieszo-rowerowy w stolicy. W ciągu ostatnich lat zrobiliśmy bardzo wiele, by przybliżyć rzekę mieszkańcom – wybudowaliśmy ścieżki i bulwary, powstały plaże i kawiarnie. A nowa przeprawa przez Wisłę, zgodnie z Warszawską Polityką Mobilności, znacznie poprawi jakość życia pieszym i rowerzystom – mówiła podczas ogłoszenia konkursu Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.
W jury pod przewodnictwem Marka Mikosa, zastępcy dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy, znaleźli się przedstawiciele urzędu miasta: Jacek Grunt-Mejer z Biura Polityki Lokalowej i Rewitalizacji, Marlena Happach, naczelna architekt Warszawy, Renata Kaznowska, zastępca prezydent stolicy, Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej oraz Agnieszka Kulesza i Łukasz Puchalski z Zarządu Dróg Miejskich, a także architekci: Ewa Kuryłowicz, Rainer Mahlamäki, Hubert Markowski, Maciej Mąka, Adam Pawłowski i Wojciech Zabłocki. Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej reprezentować będą w jury Andrzej Brzeziński i Henryk Zobel, a środowisko architektów krajobrazu: Patryk Zaręba.
Wnioski o dopuszczenie do udziału w konkursie można składać do 20 stycznia 2017 roku. Termin składania prac konkursowych upływa 8 maja. Regulamin konkursu, również w wersji anglojęzycznej, można pobrać tu.