Tematem przewodnim pierwszej edycji PEKAO ART_stories jest hasło „10 lat bankowości mobilnej PeoPay”. Zadaniem uczestników jest przedstawienie swojej interpretacji bankowości mobilnej Banku Pekao S.A. nawiązującej do jubileuszu aplikacji. Do wygrania jest nagroda główna w wysokości 20 tys. zł oraz trzy nagrody dodatkowe po 2 tys. zł. Wybrane prace zostaną opublikowane w galerii na stronie www.pekaoartstories.pl oraz na Instagramie banku @bankpekaosa. Zwycięzcy mogą też liczyć na promocję swoich prac i twórczości.
Prace oceniać będzie jury w składzie: Marta Szygenda, dyrektorka Departamentu Marketingu w Banku Pekao S.A., Paweł Ignaczak, prodziekan ds. kształcenia na Wydziale Badań Artystycznych i Studiów Kuratorskich ASP w Warszawie oraz Łukasz Pączkowski, znany jako Zulu Kuki – artysta multidyscyplinarny, fotograf, projektant, założyciel agencji kreatywnej i pasjonat nowych technologii.
Bank Pekao od lat promuje sztukę. Oprócz posiadanych zbiorów wybitnych dzieł, tokenizuje sztukę, organizuje wystawy w galeriach, czy podejmuje współpracę z uznanymi artystami przy okazji ważnych wydarzeń. Dlatego akcja PEKAO ART_ stories to kontynuacja tych działań w nowej odsłonie. Tym razem dajemy szansę młodym artystom na swobodną interpretację produktów i usług, które oferuje bank. Jesteśmy ciekawi jak artyści postrzegają świat współczesnych rozwiązań finansowych i ich obecność w codziennym życiu – mówi Marta Szygenda, dyrektorka Departamentu Marketingu Banku Pekao S.A. Gorąco zachęcam wszystkich pasjonatów sztuki do wzięcia udziału w naszej akcji. Każdy może wybrać dowolną formę artystycznego wyrazu. Idziemy z duchem czasu, wprowadzamy innowacyjne rozwiązania i jesteśmy otwarci na kreatywne pomysły – dodaje.
Prace można zgłaszać do 24 sierpnia za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie www.pekaoartstories.pl. Ogłoszenie wyników nastąpi 7 września. Więcej na stronie akcji oraz na Instagramie banku @bankpekaosa, gdzie na bieżąco publikowane są informacje, które mogą pomóc w stworzeniu pracy.