Terminal wyznacza linię zabudowy dla pozostałych obiektów portowych. Uporządkowana kompozycja zagospodarowania otoczenia zespołu jest zapowiedzią ukształtowania wnętrza budynku, którego głównym założeniem było czytelne i proste powiązanie szeregu funkcji.
Część administracyjno-biurową umieszczono w horyzontalnym budynku, obok lekko odchylonej od pionu wieży kontroli lotów.
Budynek terminalu pasażerskiego został zaprojektowany na siatce słupów 14 x 18 m. Słupy w konstrukcji żelbetowej wspierają stalową konstrukcje dachu. Ostateczny wybór sposobu posadowienia zostanie ustalony po wykonaniu badań geotechnicznych terenu. Strop z płyty żelbetowej przekrywać będzie sortownię bagażu i pomieszczenia biurowe. Łukowe zakończenia budynku, od strony podjazdu i płyty lotniska zaprojektowano jako elementy łączone z zasadniczą konstrukcją budynku. Całość obłożono od zewnątrz elewacyjnymi panelami blaszanymi w kolorze białym (RAL 9016). Niereguralna siatka różnej wielkości otworów w kształcie rombów, oplata szklane ściany. Świetliki powstaną w technologii ślusarki aluminiowej, szklenie szkłem nie przeziernym z folią.
Poszczególne strefy jednoprzestrzennej hali z wewnętrzną antresolą rozdzielone zostały przeszkleniami. Wzajemnie przenikanie, potęguje wrażenie przestronności i przejrzystości dworca.
Inwestycja będzie realizowana etapami. Najpierw powstanie budynek administracyjno-biurowy, na którego dwóch pierwszych kondygnacjach znajdzie się centrum obsługi pasażerów. Budowa dużego terminalu będzie realizowana w drugiej i trzeciej części. Ukończenie budowy lotniska przewiduje się w latach 2014-2015.