Do rewitalizacji tej najbardziej rozpoznawalnej ulicy Poznania przygotowywano się kilka lat, prowadząc konsultacje z mieszkańcami i specjalistami wielu dziedzin. W oparciu o ich wyniki w 2015 roku władze miasta zorganizowały konkurs na nowe zagospodarowanie arterii wraz z przyległymi ulicami. Kompozycja urbanistyczna zaproponowana w zwycięskiej pracy opiera się na wytworzeniu dwóch głównych alei miejskich na osi wschód-zachód, które miałyby zostać podkreślone szpalerami drzew. To ul. św. Marcin – dawny wjazd do miasta od strony dworca, a dziś połączenie Kaponiery i zachodniej części Poznania ze śródmieściem, oraz ul. 27 Grudnia, łącząca starówkę z jego północną częścią oraz Jeżycami. Kompozycję uzupełnia poprzeczny, północno-południowy układ ulic, o węższym przekroju i indywidualnie kształtowanym charakterze. Rozpoczęta we wrześniu modernizacja obejmie nie tylko aranżację przestrzeni publicznych, ale też realizację nowej linii tramwajowej. W ramach I etapu zaplanowano przebudowę tras tramwajowych wraz z uspokojeniem ruchu samochodowego w obrębie ul. Święty Marcin, Fredry, Mielżyńskiego, 27 Grudnia, pl. Wolności i Towarowa. Na poszerzonych ciągach pieszych pojawią się autorskie meble miejskie oraz zieleń, w tym 65 kilkumetrowych drzew.
![Modernizacja ul. Święty Marcin w Poznaniu](https://cdn.galleries.smcloud.net/t/galleries/gf-Upp9-RvXi-6jmc_modernizacja-ul-swiety-marcin-w-poznaniu-664x442-nocrop.jpg)
i