W ramach przedsięwzięcia powstanie 27 tys. m² powierzchni mieszkalnych, ogrodowych i wspólnych. Projekt powstał przy współpracy Traumhaus, dewelopera, który specjalizuje się w budowie niedrogich domów powstających w oparciu o zestaw standardowych elementów.
Na lokalizację wybrano Funari, jeden z pięciu obszarów wchodzących w skład koszar Benjamina Franklina w Mannheim w Niemczech. Po zakończeniu II wojny światowej stacjonowali tu żołnierze amerykańscy. Ze względu na trwającą restrukturyzację sił Stanów Zjednoczonych w Europie, od kilku lat obiekt nie pełni już swej dawnej funkcji.
Katalog zróżnicowanych typów mieszkań i ogrodów zawiera obszerny zestaw modyfikacji oryginalnego projektu Traumhaus, odpowiadający indywidualnym potrzebom przyszłych użytkowników. Dostosowując projekt do potrzeb różnych mieszkańców, MVRDV ma nadzieję przeformułować ideę życia podmiejskiego przekształcając odizolowane od siebie domostwa w różnorodną społeczność, gdzie indywidualizm i jakość życia są nadrzędnymi wartościami – czytamy w założeniach projektu.
Duży nacisk położono na przestrzenie wspólne oraz zieleń – otaczający założenie park płynnie przechodzi w sieć ścieżek prowadzących poprzez cały teren i wokół niego. Każdy dom będzie wyposażony w prywatny ogród, który podobnie jak same domy występuje w kilku zróżnicowanych typach – na przykład przystosowanych do dziecięcych zabaw lub przydomowej uprawy warzyw.
Projekty można podzielić na 5 różnych typów. Znalazły się tu na przykład domy na podporach, zaprojektowane z myślą o przyszłej rozbudowie, przeznaczone dla tych, którzy dopiero rozpoczynają życie na własny rachunek. Są tu także monochromatyczne, drewniane budynki dla tych, którzy cenią tradycję oraz jednopiętrowe obiekty dla starszych. Dwa większe budynki mieszczą różne modele, m.in. mieszkania dla studentów.
Cały teren zostanie wyłączony z ruchu kołowego, ale dzięki podziemnemu parkingowi rozciągającemu się pod całym założeniem, mieszkańcy nie będą mieć trudności z dotarciem do swojego domu samochodem. Ponadto przyszli użytkownicy będą zachęcani do korzystania z linii tramwajowej, która biegnie wzdłuż koszar. Zaprojektowano także dostęp dla samochodów służb ratowniczych i interwencyjnych.