Architektura MuratorProjektySkygarden w Seulu. Najnowszy projekt MVRDV

Skygarden w Seulu. Najnowszy projekt MVRDV

Holenderska pracownia MVRDV opracowała projekt przekształcenia dawnego wiaduktu nad stacją kolejową w Seulu w miejski park. Skygarden to element szerokiego programu władz, zmierzającego do przekształcenia stolicy Korei Południowej w jeden z najzieleńszych i przyjaznych środowisku ośrodków miejskich w Azji.

skygarden MVRDV
Źródło: MVRDV

Estakada nad stacją kolejową w Seulu powstała w latach 50-tych, aby zapewnić połączenie pomiędzy położonym we wschodniej części miasta Namdaemun - największym, tradycyjnym rynkiem w Seulu, a obfitującą w parki częścią zachodnią. W 2006 roku przeprowadzono inspekcje techniczne, które wykazały, że wzniesiona na wysokość 17 metrów kładka nie jest bezpieczna, zdecydowano o jej wyburzeniu. Po konsultacjach z mieszkańcami i ekspertami, początkowy plan odbudowy kładki, zastąpiony został koncepcją przekształcenia jej w pasaż dla pieszych - przestrzeń publiczną dla mieszkańców.

W ramach ogłoszonego w 2015 roku konkursu architektonicznego wybrano projekt holenderskiej pracowni MVRDV. Założenie architektów polega na przekształceniu estakady w zieloną przestrzeń rekreacyjną. Koncepcja przewiduje stworzenie biblioteki lokalnych roślin - arboretum, w którym zgromadzone zostaną różne gatunki koreańskich drzew, zaaranżowane zgodnie z porządkiem alfabetycznym na długości 938 metrów. Pomiędzy drzewami rozmieszczone zostaną kawiarnie, kwiaciarnie, biblioteki i szklarnia, które ożywią przestrzeń ogrodu. Dodatkowe schody, windy oraz schody ruchome będą odgałęziać się z istniejącej struktury. Władze Seulu planują realizację projektu do 2017 roku.

Koncepcja w swoich założeniach przypomina francuską Promenade plantée czy słynny nowojorski park Highline. W stolicy Korei Południowej, miejscu zamieszkiwanym przez ponad 10 mln osób i borykającym się z problemem zanieczyszczenia powietrza nabiera dodatkowego wymiaru. Skygarden to element szerokiego programu władz, zmierzającego do przekształcenia miasta w jeden z najzieleńszych i najbardziej przyjaznych środowisku ośrodków miejskich w Azji.

Tagi:
Concordia Design we Wrocławiu: dlaczego realizacja MVRDV budzi kontrowersje Concordia Design we Wrocławiu została oficjalnie otwarta. Budynek budzi jednak w mieście wiele emocji. Część aktywistów wciąż przekonuje, że zgodnie z wcześniejszymi obietnicami magistratu obiekt powinien być przeznaczony na cele społeczne, część krytykuje projekt holenderskiej pracowni MVRDV za odtwórczość i nieuszanowanie kontekstu. Zanim przekonacie się na własne oczy, jak jest naprawdę, zobaczcie zdjęcia i film Juliusza Sokołowskiego.
Concordia Design – wrocławska realizacja MVRDV [NOWE WIZUALIZACJE] Firma Pro Design zaprezentowała kolejne wizualizacje wrocławskiego projektu pracowni MVRDV. W rozbudowanej kamienicy na Wyspie Słodowej powstanie m.in. przestrzeń coworkingową i konferencyjna, a także inkubator dla młodych firm z sektora ICT. Concordia Hub – wiemy, jak będzie wyglądać wrocławska realizacja MVRDV!
MVRD projektują we Wrocławiu! O tej inwestycji mówiło się od dawna. Dziś znamy wreszcie jej głównych autorów. Rozbudowę historycznej kamienicy na Wyspie Słodowej we Wrocławiu zaprojektuje holenderska pracownia MVRDV we współpracy z Q2 Studio.
Centrum biurowe Fabryczna Na terenie Nowego Centrum Łodzi do 2020 roku stanąć ma zespół biurowo-usługowy projektu MVRDV.
Biblioteka w Tiencinie Bibliotekę zlokalizowano na granicy miejskiego parku, w zespole pięciu budynków o funkcji kulturalnej zaprojektowanych przez takie pracownie jak Bernard Tschumi Architects i GMP. Geometria pięciokondygnacyjnego gmachu zmienia się od typowej, prostokreślnej bryły, do krzywoliniowej sali głównego atrium, której ściany są wielopiętrowymi regałami na książki, wyposażonymi w drabiny i chodniki umożliwiające użytkownikom dostęp na poszczególne poziomy. Górną obudowę atrium stanowią stropy zbudowane z belek stalowych podwieszonych do przestrzennych, stalowych kratownic – pisze Maciej Lewandowski.
Fabryczna Offices - kolejna realizacja MVRDV w Polsce Nowy kompleks biurowców powstanie w pobliżu stacji Łódź Fabryczna. Czterokondygnacyjny budynek stworzy otwarte podwórze, na którym stanie 13-piętrowy wieżowiec.