Most o długości 32 metrów składa się z pięciu okrągłych, ułożonych zygzakowato platform. Każdą z nich wyposażono w wysoki maszt, dzięki czemu forma kładki przypomina żaglówkę.
Pracując nad projektem, przypomniałem sobie łodzie rybackie, które widywałem jako dziecko na Islandii. Łodzie w porcie były cumowane bardzo blisko siebie i wydawało się, że można przejść przez port przeskakując z jednej na drugą – wspomina atysta.
Szacuje się, że z kładki korzystać ma około 5000 osób dziennie – pieszo i na rowerach. Obiekt stanowi znaczne ułatwienie w komunikacji - za jego sprawą możliwe jest okrążenie całej dzielnicy Christianshavn.
Most jest ruchomy, dzięki czemu nie stwarza przeszkody dla żeglugi. W razie potrzeby „odczepia się” od nabrzeża, by stworzyć pasaż dla przepływających statków.
Olafur Eliasson to ceniony artysta. Jego prace łączą naukowy rygor z podejściem wrażeniowym i emocjonalnym. Tworzywem jego prac są często tak nieuchwytne materiały i zjawiska jak wiatr, mgła, promienie słoneczne czy płynąca woda. Kładka w Christianshavn nie jest pierwszą realizacją Eliassona o charakterze architektonicznym. Artysta współtworzył projekt elewacji sali koncertowej Harpa w Reykjaviku (2011, „A-m” nr 8/2013), która składa się z dwunastościennych stalowych modułów wypełnionych kolorowym szkłem. Z jego studia wyszły także koncepcje pawilonu Serpentine Gallery (2007, wspólnie z architektem Kjetilem Thorsenem z pracowni Snøhetta) i pawilonu Colour Activity House dla muzeum sztuki nowoczesnej w Kanazawie (2010). Prace Olafura Eliassona prezentowane były w wielu renomowanych instytucjach sztuki – m.in. Tate Modern w Londynie, Martin Gropius Bau w Berlinie, Museum Boijmans van Beuningen w Rotterdamie czy MoMA w San Francisco.