Architektura MuratorRealizacjeMuzeum Polskiej Wódki na terenie zespołu Koneser w Warszawie

Muzeum Polskiej Wódki na terenie zespołu Koneser w Warszawie

W założeniu autorów dawny gmach rektyfikacji mieszczący muzeum wraz z rozbudowaną częścią gastronomiczną sam w sobie miał być dziełem sztuki: od ekspozycji zabytkowych detali, przez dizajnerski wystrój, po kulturę picia wódki i kunszt kulinarny – pisze Jerzy S. Majewski.

Muzeum Polskiej Wódki na terenie zespołu Koneser w Warszawie
Widok od placu Konesera; po lewej wejście do restauracji ZONI; Fot. Marcin Czechowicz
Przebudowa i rozbudowa budynku rektyfikacji dawnej Warszawskiej Wytwórni Wódek Koneser na obiekt usługowy wraz z Muzeum Polskiej WódkiWarszawa, plac Konesera 1 (dawna ul. Ząbkowska 27/31)
AutorzyNizio Design International, Mirosław Nizio
Autorzy wnętrz:Nizio Design International, Mirosław Nizio
Projekt ekspozycji:Nizio Design International, Mirosław Nizio
Generalny wykonawcaMAR-BUD sp. z o.o., BUDOWNICTWO sp.k.
InwestorCentrum Praskie Koneser, Dobry Wybór sp. z o.o., Koneser sp.k.
Powierzchnia zabudowy1218.0 m²
Powierzchnia użytkowa2014.0 m²
Powierzchnia całkowita4697.0 m²
Kubatura17537.0 m³
Projekt (data)2014
Data realizacji (koniec)2018
Koszt inwestycjinie podano kosztu inwestycji
Tagi:
Muzeum UCCA Dune w Qinhuangdao O najciekawszych aspektach technicznych nowego muzeum sztuki współczesnej, ukrytego pod wydmami na plaży Morza Żółtego, pisze Radosław Stach.
Muzeum Ruchu Ludowego w Warszawie Pracownia BDR Architekci zwyciężyła w konkursie na adaptację dawnej willi Narutowicza na potrzeby Muzeum Ruchu Ludowego.
Muzeum nauki i techniki Binhai w Tiencin W jednym z największych portów na świecie powstało muzeum nauki i techniki według projektu biura Bernard Tschumi Architects. Projektanci starali się, aby obiekt formą nawiązywał do industrialnej historii miejsca, stąd wprowadzenie stożkowatych brył inspirowanych fabrycznymi kominami. Stożki są nie tylko jednym z ważniejszych elementów wyrazu architektonicznego budynku, ale stanowią również trzony konstrukcyjne, definiując podział przestrzeni, doświetlając ją oraz umożliwiając zwiedzanie wzdłuż umocowanych wspornikowo na ich wewnętrznych ścianach ramp – pisze Radosław Stach.
Muzeum Ofiar Wielkiego Głodu w Kijowie To największy z przygotowywanych dotąd na Ukrainie projektów muzealnych. Za koncepcję gmachu i jego wystawę odpowiada Nizio Design International.
Szwajcaria – Polska 1:0 – Tomasz Żylski Władzom polskich miast dużo łatwiej przychodzi budowanie muzeów historycznych niż tych poświęconych sztuce. Zakończone fiaskiem rozmowy z Grażyną Kulczyk na temat współfinansowania ośrodka prezentującego jej kolekcję zdają się tylko ten fakt potwierdzać – pisze Tomasz Żylski.
Slow Art, Slow Architecture – o Muzeum Susch Grażyna Kulczyk Budżet kompleksu w Susch pozwoliłby na realizację większego, klasycznego miejskiego obiektu. Pytanie tylko, czy zależało mi na tysiącach „InstaArt’owiczów” czy na skupionych i przygotowanych odbiorcach sztuki współczesnej. Dla mnie sztuka jest indywidualnym, bardzo głębokim przeżyciem i dlatego tak, a nie inaczej myślę o architekturze muzeów – pisze Grażyna Kulczyk.