Pawilon wystawowy na promenadzie nad rzeką HuangPu nawiązuje do efemerycznej konstrukcji zaprojektowanej przez tę samą pracownię w 2013 roku, na potrzeby Biennale Sztuki i Architektury West Bund. Lekka instalacja, składająca się z 20 tys. kawałków liny, stanowiła wizualny kontrast dla znajdujących się w pobliżu ciężkich dźwigów. Choć pawilon miał funkcjonować jedynie przez dwa miesiące, cieszył się na tyle dużą popularnością, że pozostał na miejscu przez ponad dwa lata.
W 2015 roku pracownia otrzymała zlecenie na przekształcenie obiektu w stałą przestrzeń ekspozycyjną. Oprócz utrzymania zbliżonej do pierwotnej formy pawilonu i jego stalowej konstrukcji, zadanie architektów polegało na stworzeniu 100 m2 powierzchni wystawowej, kuchni i zaplecza.
Nowy pawilon tworzy wyjątkową przestrzeń w postaci szklanej chmury. Jej kształt w planie bezpośrednio odzwierciedla sposób, w jaki chmury rysowane są przez dzieci i przedstawiane w tradycyjnej chińskiej grafice. W dawnym chińskim malarstwie chmura jest symbolem szczęścia – mówi Chris Hardie, partner w pracowni Schmidt Hammer Lassen. Nocą część lustrzanego sufitu jest podświetlana tworząc iluzję abstrakcyjnej, unoszącej się w powietrzu chmury – dodaje.
Pawilon-chmura jest jednym z wielu projektów realizowanych obecnie przez pracownię Schmidt Hammer Lassen na terenach wzdłuż rzeki Huang Pu w Szanghaju. Wraz z Dream Center biuro pracuje nad projektem teatru muzycznego z salą dla 1800 osób, sceną koncertową dla 300 osób, która powstanie pod dawną, przemysłową kopułą oraz przekształceniem dawnego magazynu w centrum sztuki i designu. Ponadto pracownia opracowuje nową siedzibę dla Szanghajskiego Banku Inwestycyjnego na dawnych terenach Expo.