Półotwarte organiczne sufity zaprojektowane przy użyciu technologi modelowania przestrzennego, wprowadzają klimat statku kosmicznego — pisze Adam Orlewicz.
Czerwone fotele Drum marki Cappellini umieszczone w recepcji dopełniają całość kompozycji holu; Fot. Szymon Polański / Massive Design
Biuro Massive DesignWarszawa, Wronia 31
AutorzyMassive Design,
Przemysław Mac Stopa
Współpraca autorskaPaweł
Bandolet, Konrad Dowejko, Jan
Ramatowski, Julia Milewska,
Jan Skiba, Mateusz Olszowy
Generalny wykonawcaGhelamco
InwestorMassive Design
Powierzchnia użytkowa300.0 m²
Projekt2017
Data realizacji (koniec)2018
Koszt inwestycjinie podano
Nowoczesne biuro Massive Design położone jest tuż przy placu Europejskim na jedenastym piętrze biurowca, w samym centrum biznesowym Warszawy. Z jego okien roztacza się widok na plac oraz projekty autorstwa firmy - pasaż Artwalk i restaurację Genesis. Pracownia funkcjonuje na rynku już od ponad 20 lat stając się liderem w projektowaniu przestrzeni biurowych. Do klientów biura należą uznane marki między innymi Google, Samsung, BMW, Unilever, BNP, Credit Suisse, Deloitte, MasterCard. Siedziba pracowni to jednocześnie showroom, w którym prezentowane są możliwości projektowe Massive Design. Wnętrze zostało podzielone na trzy strefy funkcjonalne: dla gości, socjalną i biurową. Już od wejścia uwagę przykuwa monochromatyczna geometryczna wykładzina EGE marki Carpet Studio. Ten sam wzór wydrukowano na tapetach i specjalnie zaprojektowanych foliach. Lustrzana lada recepcji wychodząca z łuku ściany dodatkowo potęguje efekt trójwymiarowości. Jednak w rzeczywistości nasza percepcja prawie się nie zmienia, a złudzenie optyczne znika po kilku minutach, kształty stają się całkowicie neutralne. W biurze znajdziemy autorskie projekty Przemysława Mac Stopy wdrożone przez polskich i międzynarodowych producentów. Kontrapunkt dla recepcji stanowią dwa czerwone fotele Drum marki Cappellini.
To artykuł, do którego dostęp mają prenumeratorzy cyfrowej „Architektury-murator”. Chcesz dalej czytać ten tekst?
Na potrzeby nowej siedziby firmy Red Bull zaadaptowano halę z lat 70. na terenie Fortu Mokotów. Architekci z biura MXCF wyeksponowali prefabrykowaną konstrukcję obiektu i zaaranżowali półotwarte strefy dla różnych grup pracowników.
Architekci z pracowni MOJO stanęli przed wyzwaniem całkowitej metamorfozy jednego z lokali gastronomicznych w Rybniku. W nawiązaniu do nazwiska właścicieli, zaproponowali autorskie elementy wykończenia wykorzystujące motywy roślinne.
Wirtualna Polska to ogromna organizacja. Największym wyzwaniem było połączenie różnych modeli pracy – od gwarnej, pracującej niemal całą dobę redakcji, po wymagające skupienia działy IT czy analiz. W tym przypadku ścisła współpraca z działem administracji, zarządem i szefami poszczególnych działów trwała kilka miesięcy zanim w ogóle usiedliśmy do rysowania. W nowej, postcovidowej rzeczywistości, potrzeba dokładnego zrozumienia wszelkich potrzeb i zależności będzie jeszcze istotniejsza. Przed nami ważne wyzwanie – kompletna redefinicja miejsca pracy: rozmowa z Anną Fedorowicz-Tomaszewską i Katarzyną Miastkowską, projektantkami nowych biur Wirtualnej Polski.
Dawnej była tu przędzalnia bawełny, dziś powstają kosmetyki do stylizacji paznokci. Prezentujemy nową aranżację siedziby Indigo Nails w Łodzi autorstwa lokalnej pracowni Reform Architekt.
We wnętrzach hotelu Ibis Styles Sarajevo projektanci z wrocławskiej pracowni MIXD wykorzystali motywy nawiązujące między innymi do zimowej olimpiady z 1984 roku – wydarzenia, które mieszkańcy stolicy Bośni i Hercegowiny do dziś wspominają z nostalgią. Obiekt znalazł się właśnie w finale międzynarodowego konkursu HD Awards, organizowanego przez amerykański magazyn „Hospitality Design”.
Dzisiejsze mikroapartmenty, lofty lat 70., nieformalne aranżacje lat 60., wypełnione sprzętami gospodarstwa domowego wnętrza lat 50., a także pierwsze otwarte, przenikające się przestrzenie z lat 20. Wystawą Home Stories. 100 Years, 20 Visionary Interiors Vitra Design Museum rozpoczyna dyskusję o prywatnych wnętrzach mieszkalnych ostatniego stulecia.