Coca-Cola London Eye
Sponsorowane od 2015 roku przez Coca-Colę London Eye to zdobywca tytułu największej atrakcji turystycznej Wielkiej Brytanii. I nic dziwnego, skoro rocznie ten gigantyczny diabelski młyn odwiedzają 3 miliony ludzi. Zaprojektowany przez pracownię architektoniczną Davida Marksa i Julii Barfield symbolizuje pełne rozmachu wejście w XXI wiek.

Rozmachu bez wątpienia twórcom London Eye nie brakowało. Usytuowana niedaleko Parlamentu budowla ma niemal 135 metrów wysokości, jej koło wraz z kapsułami waży ponad 600 ton i ma 424 metry obwodu. W 32 klimatyzowanych wagonikach, które symbolizują 32 gminy Londynu, podróżować może jednorazowo do 800 osób. Pełen obrót koła trwa 30 minut, a przy dobrej pogodzie zobaczyć można obiekty położone w odległości z górą 30 kilometrów.
Tak wielka liczba odwiedzających wymaga doskonałego zaplecza, w tym także sanitarnego. Jego wyposażenie musi być funkcjonalne, energooszczędne, wydajne, bezpieczne i estetyczne. Stąd przy projektowaniu łazienek w obiekcie wybór padł na Airblade Wash + Dry – opracowane przez firmę Dyson unikatowe połączenie kranu i suszarki do rąk.

W przeciwieństwie do klasycznych, montowanych osobno suszarek – mało wydajnych, energochłonnych i brzydkich – Airblade Wash + Dry ma same zalety. Mycie i suszenie rąk odbywa się w jednym miejscu, nad umywalką, dzięki czemu nie ma wody na podłodze, a w pomieszczeniu jest więcej miejsca. Suszenie dłoni trwa ledwie 12 sekund i podobnie jak mycie, uruchamiane jest bezdotykowo, a powietrze przechodzi wcześniej przed wysoko wydajny filtr HEPA. Oczywiście wykorzystanie tego urządzenia oznacza rezygnację z jednorazowych, trudnych do przetworzenia ręczników papierowych, a więc jest ekologiczne i zmniejsza ślad węglowy.
