Architektura MuratorTechnikaWarsztatSzkoła im. A.P. Møller

Szkoła im. A.P. Møller

Architekci z biura C.F. Møller zaprojektowali sufity, w których całe oświetlenie oraz wentylację umieszczono na jednej listwie. W wielu miejscach zamontowano sufity wyspowe, które spełniają niezwykle surowe duńskie przepisy dotyczące akustyki oraz pochłaniania dźwięku w budynkach szkolnych.

fotka z /zdjecia/APMoellerSkolen_8857_art.jpg

Nazwa projektu: Szkoła im. A.P. Møller
Lokalizacja: Schleswig, Niemcy
Klient: A.P. Moller og Hustru Chastine McKinney Mollers Fond
Architekt: C.F. Møller, Arhus, Dania
Wyroby Rockfon: Sonar

Szkoła A.P. Møller została założona przez A.P. Møllera oraz Fundację Chastine McKinney Møller, prowadzoną przez duńskiego armatora Maerska McKinneya Møllera. Ma ona służyć duńskojęzycznej mniejszości, zamieszkującej land Schleswig-Holstein na północy Niemiec. Szkoła jest drugą tego typu placówką na terenie Niemiec i została otwarta przez duńską królową Małgorzatę.

Szkołę średnią (prowadzącą klasy od 7 do 10) oraz gimnazjum A.P. Møller wybudowano na terenach należących wcześniej do wojska.
W budynku o powierzchni 14.600 metrów kwadratowych uczy się 625 uczniów. Trzypiętrowa konstrukcja otacza dwie duże centralnie umieszczone przestrzenie. W jednej z nich znajdują się pomieszczenia wspólnego użytku (stołówka, hol, centrum wiedzy), w drugiej natomiast hala sportowa oraz aula z trzema scenami. Pochyły dach łączy obie przestrzenie, a w miejscu łączenia znajduje się mur zbudowany z żółtych cegieł. Budynek z pochyłym miedzianym dachem, położony jest w przepięknej okolicy z widokiem na fiord Silen oraz dzwonnice katedry Slesvig, znajdującej się w mieście Schleswig.

Sufity zainstalowane w szkole odpowiadają stylistyce projektu. Aby wywołać wrażenie spokoju i prostoty, architekci biura C.F. Møller zaprojektowali sufity, w których całe oświetlenie oraz wentylację umieszczono na jednej listwie. Dzięki temu całość nie wygląda na przeładowaną. W wielu miejscach zamontowano sufity wyspowe, doskonale pochłaniające dźwięk. Spełniają one niezwykle surowe duńskie przepisy dotyczące akustyki oraz pochłaniania dźwięku w budynkach szkolnych.

Future Living w Gdyni Do 19 stycznia w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni można oglądać wystawę „Future Living. Duńskie miasta przyszłości”, prezentująca różnego rodzaju rozwiązania współczesnych problemów cywilizacyjnych, jakie udało się dotąd wdrożyć Skandynawom.
Apartamentowiec The Silo w Kopenhadze Rewitalizacja terenów Portu Północnego w Kopenhadze jest obecnie największym projektem urbanistycznym w Skandynawii. Do roku 2025 planuje się tu realizację mieszkań dla 100 tys. osób. W ramach przedsięwzięcia na cele mieszkaniowe przebudowano m.in. silos zbożowy z lat 60. XX wieku. Dziś to dwunastokondygnacyjny apartamentowiec mieszczący na 17 poziomach 38 indywidualnych jednostek mieszkalnych o powierzchni od 106 do 401 m2 i wysokości dochodzącej do 7 m – pisze Maciej Lewandowski.
Miasto dzieci - przedszkole w Kopenhadze Dania od lat króluje w Europie pod względem liczby miejsc w przedszkolach i żłobkach. Słynie też z najbardziej niekonwencjonalnych placówek i metod wychowawczych, stawiając na naukę przez eksperymentowanie i eksplorowanie przyrody, niezależnie od warunków panujących na zewnątrz. Do takich aktywności zachęca między innymi oddane niedawno do użytku największe publiczne przedszkole we Frederiksbergu, dzielnicy Kopenhagi.
Rzeźba w krajobrazie - Centrum Morza Wattowego w Danii Pracownia Dorte Mandrup Arkitekter zaprojektowała rozbudowę Centrum Morza Wattowego w Danii. Powstał oszczędny w formie budynek nawiązujący do lokalnych tradycji budowlanych.
Kampus UCN. Edukacja w trzech wymiarach Prosta bryła nowego kampusu duńskiego uniwersytetu UCN skrywa trójwymiarowe atrium, które stanowi centrum studenckiego życia. Projekt budynku opracowała kopenhaska pracownia ADEPT.
Dom kultury... fizycznej w Frederiksbergu Projektanci z MVRDV i ADEPT stworzyli nowy typ budynku. To połączenie lokalnego centrum kultury, hali sportowej i toru przeszkód. Struktura obiektu pozwala użytkownikom samodzielnie eksplorować przestrzeń i za każdym razem odkrywać ją na nowo.