Premiery produktowe Grupy Nowy Styl

i

Autor: Archiwum Architektury Tapa to system puf zaprojektowany przez Przemysława Mac Stopę. Jego podstawowym elementem jest „wyspa” składająca się ruchomych puf obracających się na wspólnej osi.

1200 m² dobrze zaprojektowanej przestrzeni. Grupa Nowy Styl na targach ORGATEC

2016-09-29 17:50 Materiał sponsorowany

Premierowe produkty światowych projektantów, najnowsze badania i technologie – w dniach 25–29 października na targach ORGATEC Grupa Nowy Styl zaprezentuje nie tylko komfortowe wyposażenie miejsc pracy, ale także swoją wiedzę na temat ich aranżowania.

ORGATEC to największe targi wyposażenia przestrzeni biurowych, odbywające się co dwa lata w Kolonii. Zgodnie z hasłem „Creativity works” pokazują najciekawsze rozwiązania meblowe z całego świata, które nadążają za zmieniającym się stylem i środowiskiem pracy. Podczas ostatniej edycji na targach gościło 51 000 osób ze 123 krajów. Powierzchnia wystawiennicza obejmowała 105 000 m². W tym roku zwiększy się o kolejne 20%, z czego aż 1200 m² zajmie Grupa Nowy Styl.

Nasze stoisko jest podzielone na strefy, które odpowiadają różnorodnym potrzebom pracowników w biurze. Znajdą się na nim m.in.: system mebli biurowych Levitate zaprojektowany przez studio WertelOberfell, który nawiązuje do trendu home office design, umożliwiające dynamiczne siedzenie krzesło Panthera stworzone dla nas przez Raya Cartera oraz niezwykle oryginalne modułowe pufy Tapa pomysłu Przemysława Mac Stopy, doskonałe do prowadzenia nieformalnych spotkań. Szykujemy też niespodziankę, która przeniesie odwiedzających nas gości do wirtualnej rzeczywistości biurowej – opowiada Magdalena Tokarczyk-Cyran, Dyrektor Marketingu Grupy Nowy Styl.

Ponadto po raz pierwszy Grupa Nowy Styl zaprezentuje produkty szwajcarskiej firmy Sitag, którą przejęła w sierpniu ubiegłego roku. Warto zwrócić uwagę na biurka SITAGACTIVE z ręczną lub elektryczną regulacją wysokości oraz rodzinę krzeseł SITAGTEAM zaprojektowaną przez niemieckie studio 2DoDesign (krzesło konferencyjne z tej linii zdobyło nagrodę Red Dot Product Design Award 2016). Z kolei linia SITAGEWAVE, którą zaprojektował Uli Witzig, to intrygujący przykład połączenia designu z najnowszymi badaniami z dziedziny ergonomii. Ciekawie zapowiadają się także meble konferencyjne SITAGINLINE, dzięki którym można spójnie zaaranżować zarówno gabinety menedżerskie, jak i duże sale konferencyjne. Odpowiedzią na nowe wyzwania biurowe są też rozwiązania dzielące przestrzeń, które pomagają w wyeliminowaniu niepożądanych dźwięków, zwiększając komfort akustyczny pomieszczeń.

Jednak, jak podkreśla Grupa Nowy Styl, liczą się nie tylko produkty, ale także umiejętność ich zastosowania w konkretnej przestrzeni biurowej. Jesteśmy nie tylko trzecim największym producentem mebli biurowych w Europie, ale mamy też odpowiednie KNOW-HOW, jak zaaranżować przestrzeń adekwatnie do potrzeb pracowników i całej organizacji. Klienci oczekują obecnie eksperta, który doradzi mu, jak stworzyć biuro idealne, dlatego mamy w firmie Dział Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy, który bada indywidualnie każdą firmę, biorąc pod uwagę nie tylko dostępną przestrzeń, ale także pracowników firmy i procesy, które realizują. Takie podejście pozwala na przygotowanie rozwiązań podnoszących efektywność i satysfakcję zespołu i przekłada się na lepsze wyniki biznesowe przedsiębiorstw – mówi Adam Krzanowski, Prezes Zarządu Grupy Nowy Styl.

Stoisko Grupy Nowy Styl znajdzie się w hali 7.1. pod numerem nr B/C 028-031. Bieżące relacje z wydarzenia będzie można znaleźć w mediach społecznościowych Grupy Nowy Styl pod hasztagiem #MakeYourSpace.

Filozofia Grupy Nowy Styl

Przestrzeń biurowa i publiczna powinna być wyposażona z myślą o ludziach, którzy będą ją użytkować – o ich potrzebach i oczekiwaniach. Dobrze zaaranżowana zachęca do realizowania zadań w zróżnicowany sposób, zarówno indywidualnie jak i zespołowo, podnosi efektywność, a także jest katalizatorem nowych idei i pomysłów. Biuro dopasowane do potrzeb organizacji to inwestycja, która pomaga pracownikom wykorzystać swój potencjał, a firmie – sprawnie funkcjonować. Swoją filozofię firma podkreśla hasłem „We KNOW HOW to #Make Your Space”. To hasłowo ujęte sformułowanie odnosi się do przekonania, że funkcjonalne biuro to przestrzeń, w której pracownicy sprawnie realizują procesy biznesowe, dlatego przygotowując koncepcję aranżacji danego miejsca należy brać pod uwagę wszystkie te czynniki.

PRZESTRZEŃ

Powinna być aranżowana zgodnie z koncepcją Activity Based Working, która zakłada podział biura na strefy dedykowane określonym zadaniom. Według jej założeń przestrzeń jest odpowiedzią na różnorodne style pracy. Umożliwia pracownikom zarówno skoncentrowanie się, jak i efektywną komunikację z otoczeniem, co przekłada się na wzrost produktywności indywidualnej oraz skuteczniejszą pracę w grupie. W biurze powinny znajdować się także strefy czasu wolnego, które są miejscem powstawania nowych idei w nieformalnej atmosferze i podnoszą poziom zadowolenia zespołu. Biuro to wizytówka firmy. Zarówno klienci, jak i pracownicy często budują opinię na temat przedsiębiorstwa na podstawie wrażenia, jakie zrobiła na nich siedziba firmy, dlatego powierzchnia powinna być zaaranżowana zgodnie z kulturą organizacyjną, strukturą, profilem działalności, celami strategicznymi, a także planami rozwojowymi przedsiębiorstwa.

PRACOWNICY

Dobrze zaaranżowana przestrzeń wspiera pracowników w kreowaniu z nowych pomysłów i realizowaniu zadań, wpływa na motywację ludzi i sprawia, że mocniej identyfikują się z firmą. Poprzez odpowiednią aranżację przestrzeni można przyciągnąć talenty i podnosić poziom zaangażowania zespołu. Biuro powinno zaspokajać potrzeby różnych pokoleń oraz ułatwiać współpracę pomiędzy nimi.

Odpowiednie warunki i tryb pracy to jeden z najskuteczniejszych czynników motywujących, ponieważ oddziałuje na pracownika w sposób ciągły i natychmiastowy. Jednak należy pamiętać o odpowiednim przeprowadzeniu zespołu przez proces zmian dotyczący nowego lub nowo zaaranżowanego biura.

PROCES

Przestrzeń powinna wspierać realizację procesów i podnosić wydajność biznesową organizacji. Aby odpowiednio zaaranżować biuro, należy poznać kluczowe procesy zachodzące w firmie, przeanalizować rodzaj wykonywanych zadań oraz sposób współpracy zespołów i poszczególnych osób. Pracownicy, aby działać efektywnie, nie mogą tracić czasu na poszukiwanie odpowiedniego miejsca do pracy (np. wolnej sali konferencyjnej) czy zlokalizowanie niezbędnej dokumentacji. Powinni mieć też zapewnione komfortowe warunki do indywidualnego realizowania zadań. Rozwiązaniem jest wydzielenie w biurze stref sprzyjających konkretnym potrzebom. Odpowiedni podział przestrzeni ułatwia osiągnięcie flow, czyli stanu absolutnej koncentracji, efektywności i poczucia satysfakcji z wykonywanych zadań.