Architektura MuratorWydarzeniaFair Design. Konferencja

Fair Design. Konferencja

Jaka jest odpowiedzialność projektantów w czasach wszechobecnego nadmiaru? W dniach 18-19 to będzie główny temat dyskusji na warszawskim ASP. Udział wezmą naukowcy z Royal College of Art i École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs.

Projektowanie wszędzie. 40-lecie Wydziału Wzornictwa

Konferencja odbywa się w ramach obchodów 40 rocznicy powstania Wydziału Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Trwające dwa dni wydarzenie ma być przyczynkiem do dyskusji dotyczącej kondycji współczesnego designu w obliczu problemu nadmiaru: nadmiaru informacji, ludzi i przedmiotów. Według organizatorów, hasło "nadmiar" jest opisaniem kondycji współczesnego człowieka, odwzierciedlając rozwarstwienie społeczeństwa, gdzie dobrobyt sąsiaduje z nedzą.

Różne dyscypliny projektowe pojawiają się w coraz szerszym zakresie w każdej aktywności człowieka. W związku z tym wpływ projektanta na otaczający go świat, jak również jego odpowiedzialność, są większe niż kiedykolwiek wcześniej. Rola tego zawodu w coraz szybciej zmieniającym się społeczeństwie będzie przedmiotem debaty.

Wśród prelegentów na konferencji pojawi siê wielu wybitnych ekspertów, m.in. profesor Bruce Brown – profesor gościnny na Royal College of Art w Londynie, redaktor Design Issues (MIT Journals), James Wallman – futurysta i właściciel firmy consultingowej The Future Is Here w ramach której zajmuje się doradztwem w zakresie strategii, innowacji i przyszłości, autor bestsellera „Rzeczozmęczeni”, Marcin Wicha – projektant i autor książek „Jak przestałem kochać design” i „Rzeczy, których nie wyrzuciłem”, James Woudhuysen, brytyjski dziennikarz, który pisze m.in. dla The Economist, The Guardian, autor książek dotyczących innowacyjności w nauce, przemyśle i gospodarce, Adélia Borges krytyczka designu i kuratorka z Brazylii, Edwin Bendyk - publicysta magazynu Polityka, gdzie kieruje działem nauki, prof. Bogumiła Jung – prezeska Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych, Paula Quinon, filozofka, która prowadzi badania dotyczące m.in. zastosowania Big Data w mediach społecznościowych i w serwisach randkowych.

Szczegółowy program dostępny jest na stronie wydarzenia.

Najlepsze dyplomy według SAW Stowarzyszenie Architektów Wnętrz zaprasza na wystawę najlepszych prac dyplomowych obronionych w roku akademickim 2018/2019 na Wydziale Architektury Wnętrz warszawskiej ASP. Wernisaż 18 listopada w siedzibie SARP.
Projektowanie wszędzie. 40-lecie Wydziału Wzornictwa Czas podsumować kilku dekad projektowej działalności: Wydział Wzornictwa ASP w Warszawie zaprasza na jubileuszowy cykl wydarzeń.
Wydział Rzeźby ASP w Warszawie Budynek oddaje charakter malowniczo narastającej, drobnoskalowej miejskiej tkanki, kreując jednocześnie nieformalny artystyczny nastrój, niezbędny do kształcenia młodych adeptów sztuki – o nawiązaniu do historycznej, warszawskiej architektury przemysłowej, a jednocześnie znanych współczesnych realizacji japońskiej czy szwajcarskiej proweniencji piszą Maciej Miłobędzki i Grzegorz Stiasny.
Artystyczny nastrój i tożsamość miasta – o Wydziale Rzeźby warszawskiej ASP Grzegorz Stiasny Nowy budynek poprzez uskoki bryły i zmienne skosy dachów zdaje się składać z szeregu posklejanych ze sobą wiat i oficyn, choć jego wewnętrzna organizacja jest prosta. Takie uformowanie kubatury odpowiada historycznemu, dość przypadkowo kształtowanemu charakterowi przemysłowego dziedzictwa Warszawy i zdaje się dobrze kreować nieformalny artystyczny nastrój, niezbędny do nauczania młodych adeptów sztuki – pisze Grzegorz Stiasny.
Dopełnienie krajobrazu – o Wydziale Rzeźby warszawskiej ASP Maciej Miłobędzki Budynek wydaje się niezwykle naturalnym dopełnieniem istniejącego architektonicznego krajobrazu, jego specyficznej materii, morfologii zabudowy i nastroju. Zapewne za kilka lat, gdy elewacje licowane drewnem pokryje patyna, stanie się trudnym do wyodrębnienia elementem zespołu – pisze Maciej Miłobędzki.
Pionierski projekt – o koncepcji Wydziału Rzeźby warszawskiej ASP Wojciech Gawinowski Przystępując do konkursu na projekt obiektu, zdecydowaliśmy się na użycie mało jeszcze wówczas rozpowszechnionej technologii BIM. W toku dalszych prac uznaliśmy, że również wszystkie projekty branżowe powinny powstać w BIM. Możliwość wykorzystania pełnego modelu 3D bardzo ułatwiła nam wprowadzanie szybkich korekt i zmian również na budowie, co przy skomplikowanej bryle obiektu, którego konstrukcja jest całkowicie betonowa, było nieocenione – pisze współautor budynku Wojciech Gawinowski.