Maria Jeglińska-Adamczewska dla PURO Hotels

i

Autor: Archiwum Architektury Kolekcja koców Røros Tweed zaprojektowana przez Marię Jeglińską-Adamczewską dla PURO Hotels; fot. Robert Świerczyński

Maria Jeglińska-Adamczewska dla PURO Hotels

2020-12-14 19:49

Legendarna norweska marka Røros Tweed oraz młoda polska projektantka Maria Jeglińska-Adamczewska połączyły siły z PURO Hotels w niezwykłym projekcie. Tak powstała kolekcja wełnianych koców KARI, ODA oraz LOTTA.

Pomysł połączenia polskiego wzornictwa z norweskim hygge zrodził się w głowie Rune'ego Askevolda, dyrektora zarządzającego PURO Hotels, odpowiedzialnego jednocześnie za kreatywną linię marki PURO. Jego sentyment do produktów Røros, które zajmują szczególne miejsce w norweskich domach, dał początek kreatywnej współpracy z Marią Jeglińską-Adamczewską, jedną z najbardziej znaczących polskich projektantek młodego pokolenia.Czytaj też: Najlepsi młodzi architekci: Polacy na liście Europe 40 Under 40 |Røros już od 1940 roku zajmuje się produkcją wyrobów z czystej wełny. Koce i pledy tej marki cieszą się uznaniem na całym świecie. O ich jakości mogli się już przekonać goście warszawskiego oraz łódzkiego PURO, a od niedawna także odwiedzający zaprojektowany na nowo przez Studio Paradowski krakowski hotel PURO przy Starym Mieście. Dla tego ostatniego Maria Jeglińska-Adamczewska zaprojektowała specjalną edycję koców, którym nadano nazwy nawiązujące do skandynawskich imion żeńskich – KARI, ODA oraz LOTTA. Narzuty są też dostępne na purogiftshop.pl, w internetowym sklepie z pamiątkami sygnowanym marką PURO Hotels, w którym goście znajdą selekcję limitowanych przedmiotów wykonanych przez lokalne studia projektowe i cenionych rzemieślników.

Maria Jeglińska-Adamczewska dla PURO Hotels

i

Autor: Archiwum Architektury Kolekcja koców Røros Tweed zaprojektowana przez Marię Jeglińską-Adamczewską dla PURO Hotels; fot. Robert Świerczyński

Maria Jeglińska-Adamczewska (1983) jest absolwentką ECAL w Lozannie. Pracowała w uznanych biurach projektowych, m.in. u Konstantina Grcica i u Alexandra Taylora w Londynie. W 2012 roku założyła własne studio pod nazwą Office for Design & Research, którego działalność obejmuje m.in. wzornictwo przemysłowe i wystawiennictwo. Była kuratorką wystawy „Punkty Widzenia / Punkty Siedzenia” pokazanej w ramach Łódź Design Festival 2012, a także współkuratorką i projektantką polskiego pawilonu na London Design 2016. W 2018 roku była dyrektor kreatywną targów ARENA DESIGN. Poniżej prezentujemy sesję zdjęciową zrealizowaną przez fotografa Roberta Świerczyńskiego, której tłem stał się wulkaniczny krajobraz Wysp Kanaryjskich.