![Otwarcie wystawy w pawilonie polskim na Biennale Sztuki w Wenecji](https://cdn.galleries.smcloud.net/t/galleries/gf-Gntt-Wpcs-aPTe_otwarcie-wystawy-w-pawilonie-polskim-na-biennale-sztuki-w-wenecji-664x442-nocrop.jpg)
i
Na 55. Międzynarodowej Wystawie Sztuki w Wenecji Polskę reprezentować będzie wystawa Konrada Smoleńskiego; kuratorami polskiej ekspozycji na Biennale w Wenecji są Daniel Muzyczuk i Agnieszka Pindera.Zaprojektowana przez Konrada Smoleńskiego wystawa to złożona, wieloczęściowa instalacja. Podobnie jak w przypadku ostatniej polskiej ekspozycji z Biennale Architektury, sednem wystawy jest struktura dźwiękowa. Instalacja oddziaływać ma na widza za pośrednictwem wzroku i słuchu, a bodźce uzupełniają się i nawzajem wzmacniają. Dźwięki dzwonów, głośników i innych elementów dźwiękowej maszynerii przytłaczają widza; wnętrze pawilonu polskiego zmienia się w przestrzeń futurystycznej hali – fabryki. Elememnt wyjściowy, dźwięk klasycznego dzwonu, jest przekształcany, zakłócany, retransmitowany. Ekspozycję uzupełnia katalog z krytycznymi tekstami Craiga Dworkina, Alexandry Hui, Andrieja Smirnowa, oraz kuratorów eksponowanego na weneckim Biennale projektu. Tom uzupełniają dyskusje dotyczące czasu, dźwięku i przepływu informacji; wśród autorów tekstów znaleźli się m.in. fizyk Julian Barbour, filozof Simon Critchley, muzyk Eugeniusz Rudnik i kuratorem wystaw Thibaut de Ruyter.