Architektura MuratorWydarzeniaYoung Creative Poland - Wideo!

Young Creative Poland - Wideo!

Po raz pierwszy od niemal 50 lat, wystawa polskiego wzornictwa przemysłowego trafiła do najbardziej prestiżowych przestrzeni - sal La Triennale Di Milano Design Museum, gdzie odbyły się pierwsze, historyczne targi wzornictwa.

Przegląd polskiego młodego dizajnu po latach znów w Mediolanie, w legendarnym muzeum La Triennale Di Milano. Okazją do tego były najważniejsze na świecie targi wzornictwa przemysłowego - Salone del Mobile. Wielki powrót polskiego wzornictwa odbył się za sprawą wystawy Young Creative Poland. Kuratorem była Miśka Miller-Lovegrove, Polka mieszkająca od 29 lat w Angli, architekt, wspólwłaścicielka jednego z najważniejszych studiów projektowania na świecie - Lovegrove Studio z siedzibą w Londynie. Producentem i współautorką wystawy, Anna Pietrzyk– Simone, szefowa Działu Komunikacji w Lovegrove Studio od 2004 roku. Wcześniej zajmowała się rozwojem branż kreatywnych w RPA, współpracując z marką Design Indaba. Producentem w Mediolanie była Monika Unger, architekt od lat mieszkajaca i pracująca we Włoszech, ekspert w zakresie wystawiennictwa i multimediów. Pracowała z wieloma miedzynarodowymi, prestiżowymi klientami. Podczas wystawy Young Creative Poland zaprezentowano najbardziej dynamicznych, innowacyjnych i cenionych polskich projektantów z dziedziny wzornictwa przemysłowego, grafiki i architektury. Comforty Living, jeden z czołowych polskich producentów mebli tapicerowanych został strategicznym partnerem wydarzenia i jedynym prywatnym sponsorem wystawy. Zaprezentował przebieg własnego projektu z zakresu innowacji i wdrażania dizajnu - pierwszego w Polsce, międzynarodowego konkursu projektowego - Future Classics oraz najnowszy, wdrażany produkt - lampy Genotype, zaprojektowane przez Tomka Rygalika.

Kurator Miśka Miller-Lovegrove, wybrała najbardziej charakterystyczne i najciekawsze dokonania polskich projektantów. W wystawie wzięli udział między innymi: Oskar Zięta, Tomek Rygalik, Beton, Kompott, Puff Buff, Jarosław Kozakiewicz, Moomoo Architects i Maria Jeglińska. Obok dizajnu i architektury zaprezentowano także autorów projektów graficznych i animacji: Monikę Zawadzką, Tomasza Bagińskiego, Fontarte, KIS, Truth, M-city. Na Young Creative Poland pokazano również dokumentację zapomnianego dziedzictwa polskiego dizajnu, który rozwijał się równolegle, czasem nawet wybiegając daleko w przyszłość, w okresie od lat 30-tych do 60-tych ubiegłego wieku, za sprawą prężnie działającego, odwołującego się w swoich założeniach do niemieckiego Bauhaus Institut, warszawskiego Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.

Young Creative Poland to okazja do wsparcia wysiłków na rzecz odkrywania na nowo zapomnianego i przez lata marnowanego dziedzictwa okresu powojennego, który pozostaje nieznany nie tylko za granicą ale i w Polsce. Pierwsza odsłona YCP odbyła się w 2009 roku w ramach sezonu polskiego w Wielkiej Brytanii. Wystawa jest współfinansowana przez Ministerstwo Gospodarki, Miniterstwo Spraw Zagranicznych, Instytut Adama Mickiewicza, Ośrodki Dyplomatyczne RP we Włoszech oraz firmy prywatne. Po wielkim sukcesie wystawy w Londynie, podczas 100% Design, londyńskiego tygodnia dizajnu, pora przyszła na Mediolan. To tu, podczas najważniejszych targów - Salone del Mobile, odbywa się coroczny przegląd ponad 2 tysięcy firm z całego świata. Targi są szansą na prezentację, rozbudowę kontaktów biznesowych oraz wymianę doświadczeń. Salone del Mobile są najważniejszymi targami także ze względów wizerunkowych. Odbywają się tu premiery nowych kolekcji i projektów najsłynniejszych firm na świecie. Głównym wydarzeniom towarzyszą liczne wystawy firm powiązanych z wzornictwem, szkół wyższych oraz projektantów, a także działania artystyczne. Po raz pierwszy od niemal 50 lat, wystawa polskiego wzornictwa przemysłowego trafiła do najbardziej prestiżowych przestrzeni - sal La Triennale Di Milano Design Museum, gdzie odbyły się pierwsze, historyczne targi wzornictwa. Triennale jest jednym z najważniejszych muzeów wzornictwa, każda odbywająca się tu wystawa wiąże się z ogromnym zainteresowaniem zwiedzających. Lokalizacja, udział znanych już nie tylko w Polsce, rodzimych projektantów oraz wsparcie rządowe i biznesowe dla tego projektu, stwarzają szansę na dotarcie do najbardziej opiniotwórczych dziennikarzy, krytyków, kuratorów oraz przedstawicieli biznesu, którzy w tym czasie odwiedzają Mediolan.

W strategii rozwoju naszego kraju wpisana jest innowacja i dizajn. I rzeczywiście, są możliwości dofinansowania projektów innowacyjnych w przedsiębiorstwach z funduszy EU. Dizajn staje się również ważnym motorem rozwoju i promocji województw i miast. Widać to w Warszawie, Poznaniu, Gdyni, Cieszynie, Łodzi, Toruniu, Wrocławiu. Ministerstwa Gospodarki i Spraw Zagranicznych i Instytut Adama Mickiewicza doceniają korzyści, jakie może przynieść wystawa polskiego dizajnu na Salone del Mobile. Wsparcie wystawy było też strategiczną decyzją dla naszego partnera, firmy meblowej Comforty Living, przyznała Anna Pietrzyk-Simone z Lovegrove Studio, współorganizator wystawy Young Creative Poland. Dla naszej Brytanii. Wystawa jest współfinansowana przez Ministerstwo Gospodarki, Miniterstwo Spraw Zagranicznych, Instytut Adama Mickiewicza, Ośrodki Dyplomatyczne RP we Włoszech oraz firmy prywatne. Po wielkim sukcesie wystawy w Londynie, podczas 100% Design, londyńskiego tygodnia designu, pora przyszła na Mediolan. To tu, podczas najważniejszych targów designu - Salone del Mobile, odbywa się coroczny przegląd ponad 2 tysięcy firm z całego świata. Targi są szansą na prezentację, rozbudowę kontaktów biznesowych oraz wymianę doświadczeń. Salone del Mobile są najważniejszymi targami także ze względów wizerunkowych. Odbywają się tu premiery nowych kolekcji i projektów najsłynniejszych firm na świecie. Głównym wydarzeniom towarzyszą liczne wystawy firm powiązanych z wzornictwem, szkół wyższych oraz projektantów, a także działania artystyczne. Po raz pierwszy od niemal 50 lat, wystawa polskiego wzornictwa przemysłowego odbędzie się w najbardziej prestiżowych przestrzeniach - salach La Triennale Di Milano Design Museum, gdzie odbyły się pierwsze, historyczne targi wzornictwa. Triennale jest jednym z najważniejszych muzeów wzornictwa, każda odbywająca się tu wystawa wiąże się z ogromnym zainteresowaniem zwiedzających targi. Lokalizacja, udział znanych już nie tylko w Polsce, rodzimych projektantów oraz wsparcie rządowe i biznesowe dla tego projektu, stwarzają szansę na dotarcie do najbardziej opiniotwórczych dziennikarzy, krytyków, kuratorów oraz przedstawicieli biznesu, którzy w tym czasie odwiedzają Mediolan.

W strategii rozwoju naszego kraju wpisana jest innowacja i design. I rzeczywiście, są możliwości dofinansowania projektów innowacyjnych w przedsiębiorstwach z funduszy EU. Dizajn staje się również ważnym motorem rozwoju i promocji województw i miast. Widać to w Warszawie, Poznaniu, Gdyni, Cieszynie, Łodzi, Toruniu, Wrocławiu. Ministerstwa Gospodarki i Spraw Zagranicznych i Instytut Adama Mickiewicza doceniają korzyści, jakie może przynieść wystawa polskiego dizajnu na Salone del Mobile. Wsparcie wystawy było też strategiczną decyzją dla naszego partnera, firmy meblowej Comforty Living, przyznała Anna Pietrzyk-Simone z Lovegrove Studio, współorganizator wystawy Young Creative Poland.

Dla naszej firmy wsparcie i partnerstwo z Young Creative Poland ma wymiar strategiczny. To pierwsza po latach wystawa polskiego dizajnu w muzeum Triennale, która może zwrócić uwagę międzynarodowej opinii publicznej na polskich projektantów. Zaangażowanie w tego typu projekty, w ubiegłym roku byliśmy jednym ze sponsorów Łódź Design Festiwal, to dla nas także wspieranie polskiej kreatywności i wkład w rozwój lokalnych zasobów ludzkich - projektantów, inżynierów, ekspertów w zakresie wdrożeń i produkcji. Dzięki nim już teraz budujemy silną, czołową polską markę meblarską, którą zarządzamy strategicznie przez dizajn. Wierzymy, że polskie młode wzornictwo, które często bywa równie innowacyjne co włoskie czy skandynawskie, potrzebuje m.in. wsparcia promocyjnego w postaci wystaw i festiwali, gdyż tylko w ten sposób ma szanse być dostrzeżone i docenione. Uczestniczący w wystawie projektanci reprezentują bardzo wysoki poziom i dlatego z prawdziwą radością zostaliśmy partnerem tego wydarzenia. Kto wie, być może spotkamy się w przyszłości, zapraszając któregoś z uczestników do współpracy. Naszym zaangażowaniem w ten projekt chcemy także wytyczyć nowy kierunek w działaniach dużych krajowych firm. Bez wspierania młodych projektantów i budowania zainteresowania tym, co się dzieje w Polsce poprzez komunikację, nigdy nie uda nam się zbudować silnego, rodzimego rynku wrażliwego na dizajn, produktów, które dzięki wzornictwu, a nie tylko cenom, konkurować będą na świecie - powiedział Paweł Kubara, design&communication manager firmy Comforty Living, pomysłodawca i koordynator konkursu Future Classics.

Comforty Living
Bazując na kapitale i doświadczeniu spółki matki Com40, jednego z największych polskich eksporterów mebli, Comforty Living należy do wiodących, polskich marek mebli tapicerowanych. Główną ideą marki jest klasyczny, innowacyjny i jakościowy komfort. Powstała w 2000 roku jako firma Com40, w 2008 roku Comforty Living przekształciła się w markę premium, oferując kolekcję sof, foteli, mebli drewnianych w czterech salonach zlokalizowanych w głównych polskich miastach: Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. Dzięki współpracy z najbardziej utalentowanymi projektantami młodego pokolenia, niektóre z projektów marki symbolizują przełom, jaki dokonał się w polskim wornictwie przemysłowym po roku 2000. Obok wielu przełomowych projektów związanych z repozycjonowaniem marki, w 2009 roku Comforty Living ogłosiło pierwszy w Polsce międzynarodowy konkrus projektowy - Future Classics. Jurorami w konkursie będą opiniotwórczy, międzynarodowi specjaliści w zakresie wzornictwa przemysłowego. Do grona uczestników zaproszono najbardziej rozpoznawalnych i doświadczonych projektantów młodego pokolenia z całej Europy. Wśród konkursantów znajduje się także dwóch Polaków: Tomek Rygalik i Paweł Grobelny. Finał konkursu przewidziany jest na jesień 2010 roku. Międzynarodowa prezentacja prototypów wszystkich mebli zgłoszonych do konkursu odbędzie się na Salone del Mobile w 2011 roku.

Czesława Frejlich, Dominik Lisik, Zaprojektowane. Polski dizajn 2000-2013 Być może o rodzimym wzornictwie nie było dotąd głośno właśnie dlatego, że brakowało takich książek? Subiektywny wybór autorów albumu pokazuje, że w polskim dizajnie – zarówno jeśli rozważamy go jako dziedzinę sztuki, jak i gospodarki – drzemie coraz większy potencjał – recenzja Mirosława Nizia.
Made in Poland. Cudze chwalicie, własnego nie znacie. Wystawa w Gdyni W Centrum Informacji Miejskiej w Gdyni do końca lipca oglądać można przykłady polskiego wzornictwa przemysłowego – funkcjonalne i piękne przedmioty, które cieszą się zainteresowaniem zagranicznych nabywców
Electrolux design lab 2012. Konkurs na projekt sprzętu AGD Projektowanie dla zmysłów to hasło ogłoszonego przez Electrolux konkursu na projekt urządzenia gospodarstwa domowego. Do udziału w dziesiątej już edycji konkursu zaproszeni są studenci i tegoroczni absolwenci wydziałów wzornictwa przemysłowego.
The Spirit Of Poland - wystawa polskiego dizajnu w Londynie Wybrane projekty marek Puff-Buff Design, Kafti Design, Emandes i Studio Beton o dużym potencjale rynkowym, cechuje doskonałość formy, nowoczesne technologie oraz niekonwencjonalne rozwiązania.
W laboratorium mebla Wśród wielu wystaw towarzyszących tegorocznej edycji Arena DESIGN, uwagę przykuła ekspozycja Laboratorium Mebla, przygotowana przez grupę studentów i absolwentów wydziału Wzornictwa Przemysłowego warszawskiej ASP tworzących PG13, pod przewodnictwem Tomka Rygalika.
D.O.M.E.K. Dowcipne, soczyście kolorowe rysunki i zwięzłe, przystępne opisy prezentują 35 niezwykłych domów stworzonych przez najwybitniejszych architektów świata, między innymi dom firankę Shigeru Bana, dom windę Rema Koolhaasa czy dom bąblowiec Anttiego Lovaga.