Architektura MuratorŻycie w ArchitekturzeRestauracja The ASH w Troisdorf-Spich

Restauracja The ASH w Troisdorf-Spich

Restaurację The ASH w Troisdorf-Spich zaprojektowano jako prototyp. Podobne w charakterze lokale z amerykańską kuchnią, o architekturze nawiązującej do zabudowy przemysłowej lat 20., realizowane są obecnie w całych Niemczech.

Restauracja The ASH w Troisdorf-Spich
Restauracja The ASH w Troisdorf-Spich, proj. Oezen-Reimer + Partner

American Steak House The ASH w Troisdorf to wyjątkowe połączenie restauracji i koktajlbaru. Obiekt powstał w dzielnicy Spich na północy miasta, w sąsiedzywie domów jednorodzinnych, zakładów przemysłowych i autostrady A59 między Bonn a Kolonią. Za jego projekt i realizację odpowiada pracownia Oezen-Reimer + Partner. American Steak House The ASH w Troisdorf został wykończony w stylu legendarnych amerykańskich klubów z lat 20. i 30. XX wieku, popularnych od Nowego Jorku, po Nowy Orlean. Budynek na dwóch poziomach może zmieścić nawet 200 gości. Dodatkowe miejsca przewidziano na rozległym zewnętrznym tarasie.

The ASH w Troisdorf: czarna bryła z klinkieru

Architekci opracowali kompaktowy prostopadłościan z czarną fasadą pokrytą klinkierem i dużymi „industrialnymi” oknami, które w razie potrzeby można przesłonić markizami. Autorzy nie bez przyczyny zdecydowali się na klinkier.  Chcieliśmy mieć możliwie ciemną i wąską cegłę, która sprawi wrażenie dotkniętej duchem czasu. Firma Röben sprostała temu zadaniu i była gotowa zrealizować dla nas to zamierzenie jeden do jednego – mówi architekt Albert Leorat z biura Oezen-Reimer + Partner. W projekcie wykorzystano czarny, cieniowany klinkier FARO. To najciemniejsza cegła spośród wszystkich dostępnych na rynku – dodaje Leorat.

Aby uzyskać pożądany efekt, na specjalne zamówienie autorów firma Röben zdecydowała się nieco zmienić swój flagowy produkt: tylna strona cegły została odwrócona na przód, dzięki czemu wyeksponowano cały proces produkcji: oderwane krawędzie, odciski taśm transportowych i uchwytów w zakładzie. Na fasadzie budynku American Steak House The ASH w Troisdorf zastosowano klinkier o wydłużonym formacie LDF (290 x 115 x 52 mm), który dodatkowo urozmaicił i „uszlachetnił” projekt. W połączeniu z czarną fugą nadał całej inwestycji nowoczesny i wyrazisty charakter. Koncepcja elewacji jest kontynuowana we wnętrzu. Także tu ściany wykończono czarną cegłą. Dla kontrastu sufit głównej sali, podobnie jak podłogę, pokryto naturalnym drewnem.

Kolejne restauracje sieci American Steak House The ASH powstały już w Kolonii, Bochum, Aachen, Dortmundzie, Troisdorfie, Oberhausen, Essen i Düsseldorfie.

belka zwa 2020
Tagi:
Zabytek - nie zapomnij! Zgłoszenia Zabytek - nie zapomnij! Denkmal - denk mal dran! to polsko-niemiecki konkurs ochrony zabytków, podkreślający znaczenie Dolnego Śląska jako europejskiego miejsca spotkań i wspólnej przestrzeni kulturowej.
Pawilon eksperymentalny BUGA Pawilon wsparty jest na lekkiej konstrukcji z włókien szklanych i węglowych, inspirowanej występującymi w przyrodzie strukturami włóknistymi.
Most kolejowy w Kostrzynie Pod koniec 2022 roku zostanie otwarty nowy most kolejowy Kostrzyn-Kietz na granicy między Polską a Niemcami. Zaprojektowana przez biura Knight Architects i Schüßler-Plan Berlin konstrukcja uzyskała niedawno pozwolenie na budowę.
Fuggerei - najstarsze osiedle socjalne na świecie To niewielkie osiedle w niemieckim Augsburgu znajduje się w ciągłym użytku od prawie 500 lat - i można w nim zamieszkać za mniej niż jedno euro.
Najlepsza niemiecka architektura 2018 Najlepszym niemieckim budynkiem roku 2018 jest zaprojektowana w procesie partycypacji mieszkaniówka w Monachium - osiedle WagnisART. Natomiast słynna, otwarta niedawno po wielu latach realizacji filharmonia biura Herzog & de Meuron w Hamburgu została rozmyślnie usunięta z rywalizacji o nagrodę.
Hamburg: kontrowersja wokół apartamentowca w byłej katowni Gestapo Niemiecki deweloper we współpracy z David Chipperfield Architects rewitalizuje zespół XIX-wiecznych kamienic, gdzie w czasach III Rzeszy mieściła się siedziba nazistowskiej tajnej policji. Potomkowie osadzonych tam więźniów protestują przeciwko przeznaczenia części projektowanego miejsca pamięci na przestrzeń komercyjną.