Prace nad ustawą trwały dwa lata; dzisiaj złożono ją w Radzie Miasta Gdańska. Według jej zapisów, banery reklamowe będzie można wieszać tylko na ścianach ślepych. Poza tym, będą musiały znajdować się w odległości przynajmniej 50 metrów od skrzyżowania. Jedynym wyjątkiem będą remonty budynków, które będą mogły być współfinansowane przez umieszczanie nośników na rusztowaniu. Niedopuszczalne będzie także wyklejanie witryn sklepowych folią.
Ustawa określa także gabaryty reklam, ich typ oraz dopuszczalną odległość między nimi. Dzieli także miasto na strefy, od których zależą uprawnienia reklamowe. Najbardziej restrykcyjne są obszary Głównego Miasta i Stoczni Cesarskiej, następnie obszary zabytkowe, tzw. dolny taras, pas nadmorski oraz południowa część miasta i tereny przemysłowe, gdzie uprawnienia są najszerzsze.
Przedstawiciele branży reklamowej zapowiedzieli, że rozważają złożenie pozwu sądowego przeciwko nowej uchwale i będą lobbować u wojewody pomorskiego za jej odwołaniem.