Showroom Centor w Warszawie

i

Autor: archiwum serwisu Do ogrodu projektanci dobrali krzesła Leaf projektu Lievore Altherr Moliny, wyprodukowane przez firmę Arper. Fot. Jakub Certowicz

Showroom Centor w Warszawie

2016-02-26 10:49

Salon pokazowy producenta okien i drzwi tarasowych, został tak zaprojektowany, by klienci mogli poczuć się jak w prawdziwym domu – o realizacji exexe pisze Dominika Olszyna.

Ulice Dzika, Inflancka i Stawki to nowe, biznesowe centrum na mapie stolicy, które z roku na roku staje się coraz bardziej popularne. Nowocześnie zorganizowana infrastruktura przyciąga nie tylko zagranicznych inwestorów, ale także polskie firmy start-upowe, butiki czy restauracje. Przedstawiciele marki Centor wybrali lokal na uboczu, z dala od głównej ulicy Inflanckiej. Showroom to główna siedziba firmy w Polsce, który pełni kilka funkcji. Poza miejscem ekspozycji produktów jest także przystosowany do organizacji spotkań szkoleniowych dla montażystów czy biznesowych z architektami i dystrybutorami. Naszym zadaniem było przede wszystkim wytworzenie w lokalu wrażenia strefy wewnątrz-zewnątrz jak w prawdziwym domu – opowiada projektant Jakub Pstraś. Inwestorom zależało, żeby nie był to zwykły salon sprzedaży i ekspozycji produktów. Schowroom Centor to lokal świadomie projektowany z myślą o architektach i ich klientach. To tutaj mogą wyobrazić sobie zastosowanie drzwi w swoim domu, sprawdzić jak się zsuwają, poznać system otwierania. Warszawski adres to także prestiżowe miejsce dla marki, ponieważ spełnia rolę centrali na zachodnią część Europy.

Showroom Centor w Warszawie

i

Autor: archiwum serwisu Dwupoziomowe wnętrze showroomu podzielono na dwie strefy. Na pierwszym poziomie urządzono przestrzeń dla klientów, która sprzyja biznesowym relacjom. Na sofach mogą poczekać na pracownika salonu, przy ogrodzie oglądać produkty, a w części recepcyjnej omówić szczegóły kupna. Fot. Jakub Certowicz

Architekci zaproponowali podział przestrzeni na poszczególne, następujące po sobie części: strefę wejściową, wypoczynkową, ogród, recepcję ze schodami, biuro z salą konferencyjną oraz zaplecze socjalne. Od wejścia salon miał zaskoczyć odwiedzających, stąd „salonik” z kanapami, gdzie można wygodnie usiąść, napić się kawy. Nie ma lady, przestrzeni typowo sklepowej. Zamiast tego jest widok na wykreowany ogród – tłumaczy Jakub Pstraś.

Organizację dolnej części lokalu wyznaczają trzy obiekty o formie pozaginanych ścian, wstawione w zastaną, prostopadłościenną przestrzeń. Dwie stanowią jednocześnie główny nośnik ekspozycji drzwi przesuwnych w salonie. W tak rozplanowanych obiektach umieszczono cztery typy produktów Centor, lokując je w ten sposób by tworzyły wrażenie granicy między wnętrzem a zewnętrzem. Żeby wzmocnić ten efekt projektanci wykorzystali dwa rodzaje wykończenia. Jedna strona nawiązuje do rozwiązań materiałowych typowych dla wnętrz (drewno dębowe), a druga sugeruje wykończenia zewnętrzne (aluminium). Ta koncepcja jest konsekwentnie kontynuowana w pozostałych wnętrzach showroomu. W ogrodzie zaprojektowano trzy ruchome donice z roślinnością, dające możliwość szybkiej rearanżacji przestrzeni na potrzeby organizacji przyjęć, bądź też sprawnej wymiany ekspozycji. By spotęgować pomysł „wchodzenia na taras” architekci na ścianach zastosowali okładzinę z mchu naturalnego.

Showroom Centor w Warszawie

i

Autor: archiwum serwisu Duże okno z antresoli umożliwia kontakt pomiędzy poziomami salonu. Na antresoli znajdują się biura i przestrzeń techniczna dla pracowników firmy. Fot. Jakub Certowicz

Recepcja umieszczona jest za ogrodem i połączona ze strefą biurową salonu. Granicę stanowi specjalnie zaprojektowana lada z matowego corianu osadzona na stalowej bazie. Pełni ona funkcję zarówno wygodnego miejsca do dyskusji na stojąco, jak i biurka do pracy. Za meblem umieszczono strefę biurowo-konferencyjną wraz z zapleczem socjalnym. Elegancję tego miejsca podkreśla okładzina z ciemnej sklejki, w którą wstawiono drzwi narożne będące ważnym elementem ekspozycji. W zależności od potrzeb drzwi można całkowicie zsunąć na bok i połączyć z recepcją, a nawet wykreowanym ogrodem. W ościeżnicach ukryto także tkaninowe rolety, które rozpraszają światło od wewnątrz, a z zewnątrz ukrywają pomieszczenie i sprzyjają pracy w skupieniu. Głównym elementem wyposażenia sali biurowo-konferencyjnej jest szafa na dokumenty oraz czarny stół konferencyjny w kształcie litery T. Stół to połączenie biurka managera salonu i stołu konferencyjnego dla sześciu osób. Razem z ladą recepcyjną tworzy serię mebli dwuzadaniowych zaprojektowanych przez Ligię Krajewską i Jakuba Pstrasia specjalnie do tego wnętrza.

Neutralne tło dla recepcji i strefy konferencyjnej stanowi balustrada z blachy perforowanej, za którą znajdują się dębowe schody prowadzące na antresolę. Na piętrze urządzono dodatkowe biuro oraz miejsce przygotowane do szkoleń dla montażystów. W showroomie Centor wszystkie dobrane elementy są proste, ascetyczne, a cała przestrzeń robi wrażenie nie tylko bardzo spójnej, ale także drobiazgowo dopracowanej. Tworzy delikatne tło do ekspozycji okien, które w takim kontekście wydają się naturalnym elementem wnętrza.

Metryka
  • Autorzy: exexe, architekci Ligia Krajewska, Jakub Pstraś
  • Konstrukcja: Artur Więckus
  • Kubatura: 632.5
  • Inwestor: Centor C.E. Sp. z o.o.
  • Adres obiektu: Warszawa, ul. Stawki 8
  • Nazwa obiektu: Showroom firmy Centor
  • Projekt: 2014
  • Data realizacji (koniec): 2015
  • Data realizacji (początek): 2014
  • Powierzchnia użytkowa: 200.0