Celem konkursu jest zaangażowanie twórczego potencjału, by trwale zmienić los uchodźców oraz wesprzeć ich integrację w często obcych dla nich przestrzeniach miejskich. To także szansa na nawiązanie współpracy z uchodźcami, zidentyfikowanie ich potrzeb i znalezienie najlepszych metod pomocy.
Konkurs składa się z 7 etapów i potrwa przez cały 2016 rok. Do maja można zgłaszać swoje pomysły, które zostaną poddane ocenie jury. Następnie twórcy będą mieli czas na wprowadzenie ewentualnych poprawek do swoich projektów. Kolejnym etapem będą nominacje, spośród których jury wyłoni 5 finalistów. Otrzymają oni budżet w wysokości 10 000 euro oraz wsparcie ekspertów podczas tworzenia prototypów swoich pomysłów. W październiku pierwowzory zostaną przedstawione partnerom realizacyjnym. Wyniki konkursu będą ogłoszone w grudniu i zaprezentowane w formie wystawy.
Do konkursu może zgłosić się każdy, niezależnie od wieku czy wykonywanego zawodu. Pomysły mogą być różnorodne, od produktów i przestrzeni, aż po usługi czy technologie. Ocenie będą poddawane m.in. kreatywność, unikalność, jakość wykonania, związek z tematem konkursu, a także korzyści, jakie wynikną z wprowadzenia projektu w życie.
Więcej informacji o konkursie i zgłoszeniach można znaleźć na stronie http://www.whatdesigncando.com/challenge/